advertise

فروش مرغ تخمگذار در شهرکرد - سپید طیور

سپید طیور، بزرگترین مرجعی است که در حال حاضر مشغول به فروش مرغ تخمگذار در شهرکرد می باشد.

فروش انواع جوجه گوشتی از بهترین نژادها در سپید طیور با قیمت مناسب و رقابتی

فروش انواع مرغ تخمگذار از بهترین نژادها در سپید طیور با قیمت مناسب و رقابتی

فروش انواع جوجه یک روزه از بهترین نژادها در سپید طیور با قیمت مناسب و رقابتی

فروش انواع جوجه بوقلمون از بهترین نژادها در سپید طیور با قیمت مناسب و رقابتی

فروش انواع بلدرچین گوشتی از بهترین نژادها در سپید طیور با قیمت مناسب و رقابتی

فروش انواع اردک گوشتی از بهترین نژادها در سپید طیور با قیمت مناسب و رقابتی

فروش انواع شترمرغ گوشتی از بهترین نژادها در سپید طیور با قیمت مناسب و رقابتی

ارائه دقیق ترین و اساسی ترین نکات پیرامون چگونگی پرورش مرغ تخمگذار در سپید طیور

آموزش جامع پرورش مرغ تخمگذار در شهرکرد

مرغ تخمگذار در شهرکرد، خرید مرغ تخمگذار در شهرکرد، فروش مرغ تخمگذار در شهرکرد، مرغ تخمگذار شهرکرد، مرغ تخم گذار در شهر کرد و شهرکرد مرغ تخمگذار مباحثی هستند که در این صفحه پیرامون آن ها صحبت شده است. در این مقاله از وبلاگ سپید طیور بازار آنلاین خرید و فروش طیور تخمگذار و گوشتی می خواهیم به موضوع پرورش مرغ تخمگذار در شهرکرد بپردازیم. هنگامی که کسی قصد می کند به یک کار تولیدی در کشور وارد شود، فارغ از نوع محصول تولید شده، مشکلات و چالش های را در مقابل می بیند که عبور از هر کدام نیاز به سعه صدر و تلاش و تجربه فراوان دارد. فروش مرغ تخمگذار در شهرکرد نیز به همین منوال دارای مشکلاتی ست که بیان آن ها خواهد توانست کسانی که تلاش دارند نسبت به فروش مرغ تخمگذار در شهرکرد اقدام کنند را آگاهی بخشی کند. در حال حاضر تعداد شرکت ها و فروشگاه هایی که به فروش مرغ تخمگذار در شهرکرد و فروش مرغ تخمگذار در تهران مبادرت ورزیده اند بسیار زیاد است. بحث ما این است که به چه صورت باید ورود کرد به مقوله فروش مرغ تخمگذار در شهرکرد تا با کمترین میزان خطا این مسیر را با موفقیت پشت سر نهاد. برای اینکه بتوانید به فروش مرغ تخمگذار در شهرکرد به صورت حرفه ای ادامه دهید می بایست بدانید که بهترین نژاد مرغ تخمگذار شهرکرد بسیار حائز اهمیت است و نمی توان به سادگی گذر کرد از این موضوع مهم و حیاتی. هم اینک سایت سپید طیور به عنوان اصلی ترین بازار فروش مرغ تخمگذار در شهرکرد و بزرگترین بازار فروش مرغ تخمگذار محلی در تهران شناخته می شود. به هنگامی که قصد خرید مرغ تخمگذار در شهرکرد را داشتید می توانید به سایت سپید طیور مراجعه کرده و هر آنچه که در نظر دارید را از این سایت مطالبه نمائید. کارشناسان سایت سپید طیور به صورت شبانه روزی در حال پاسخوگیی به کسانی هستند که می خواهند بدانند فروش مرغ تخمگذار در شهرکرد به چه صورت انجام می پذیرد. همچنین ایشان درصددند تا به آموزش جامع پرورش مرغ تخمگذار در شهرکرد نیز مبادرت ورزند؛ زیرا که بر این عقیده اند آموزش جامع پرورش مرغ تخمگذار در شهرکرد می تواند آگاهی های لازم را برای کاربران سایت سپید طیور به ارمغان آورد. سپید طیور بزرگترین مرکز فروش مرغ تخمگذار در شهرکرد به شمار می آید. در آموزش جامع پرورش مرغ تخمگذار در شهرکرد به موضوعات مختلفی خواهیم پرداخت که شامل: نحوه تهیه مرغ تخمگذار بومی در شهرکرد و انتخاب بهترین نژاد، تاسیسات و تجهیزات نگهداری مرغ تخمگذار در شهرکرد، مدیریت پرورش مرغ تخمگذار در شهرکرد، مدیریت تولید تخم مرغ ، بیماری ها و عوامل خطرساز مرغ تخمگذار در شهرکرد، تغذیه و برنامه نوردهی مرغ تخمگذار در شهرکرد و … می باشد. با ما در این سری آموزشی همراه باشید.


مقدمه ای کوتاه بر پرورش مرغ تخمگذار در شهرکرد

پرورش مرغ تخم گذار در تمامی شهر ها و سایر نقاط جهان به صورت روزمره در حال انجام است. در ایران نیز هستند کسانی که در تلاش اند بهترین نمونه های مرغ تخم گذار را تولید وروانه بازار داخلی کنند. می توان به این مورد نیز اشاره مستقیم داشت که بهترین نمونه ای مرغ تخم گذار هم اینک در اختیار شرکت سپید طیور است و بسیاری از کاربران برا خرید مرغ تخم گذار به این سایت تخصصی مراجعه می کنند. لازم است بیان کنیم فروش مرغ تخمگذار در شهرکرد توسط سایت سپید طیور به صورت تخصصی انجام می گیرد و ابدا مبحث درآمدزایی در صدر اولویت های مدیریت این سایت قرار ندارد. مدیران شرکت سپید طیور به نیکی می دانند به هنگامی می توان فروش مرغ تخمگذار در شهرکرد را به حداکثر رساند که مشتریان رضایت کامل داشته باشند از خرید محصولات این برند خاص. به همین سبب آگاهی دادن به کاربران و مشتریان بسیار اهمیت خواهد یافت. می توانید مقدمه ای کوتاه بر پرورش فروش مرغ تخمگذار در شهرکرد را مطالعه کنید و دریابید مصائب و سختی ای تولید و پرورش مرغ تخمگذار در شهرکرد را. هم اینک سایت سپید طیور به عنوان اصلی ترین بازار آنلاین فروش مرغ تخمگذار در شهرکرد و فروش عمده مرغ تخمگذار در تهران شناخته می شود.  مرغ های تخمگذار در شهرکرد از منشا مرغ های لگهورن هستند. امروزه هیبریدهای تجارتی متعددی که در جهان مطرح است از همین منشا می باشند و مشهورترین آن ها عبارتند از های لاین، نیک چیک، ال اس ال و  بوونز که ممکن است هر یک از هیبریدها سفید و یا قهوه ای باشند. از خصوصیات کلی این مرغ ها در مقایسه با مرغ های گوشتی می توان به وزن سبک و استعداد تولید تخم مرغ زیاد در طول دوره تولید اشاره کرد. معمولا مرغ های تخمگذار در شهرکرد دارای بدنی کشیده و گردنی باریک و بلند، پاهای ظریف، تاج و ریش قرمز فاصله سه انگشتی میان دو استخوان در ناحیه کلواک (پارگین) بوده و قادرند در یک دوره تولید بیش از دویست و پنجاه عدد تخم مرغ تولید نمایند. یکی از مزیت های اصلی و بسیار مهم پرورش مرغ بومی مقاوم بودن آن ها در برابر بیماری بوده و آن ها خوراک کمتری مصرف می کنند. همچنین هدف اصلی پرورش مرغ بومی تولید تخم مرغ های محلی بوده و در واقع درامد اصلی پرورش دهنده از طریق فروش تخم مرغ محلی به دست می آید. با توجه به اینکه قیمت تخم مرغ محلی بیش تر از تخم مرغ های سفید می باشد و خواهان زیادی دارد، پرورش مرغ تخمگذار در شهرکرد سود بالایی دارد. این مجموعه مرجع فروش عمده مرغ تخمگذار در اصفهان نیز می باشد. مشتریان ما از سراسر کشور نسبت به تهیه موارد مد نظر خود اقدام می کنند؛ به همین دلیل فروش مرغ تخمگذار بومی در اصفهان هم در دستور کاری ما تعریف شده است.


دوره پرورش مرغ تخمگذار در شهرکرد

دوره پرورش مرغ تخمگذار در شهرکرد از یک روزگی تا سه ماهگی را پرورش پولت می گویند و نیمچه تخمگذار (پولت) را که حدودا نود تا صد روزه شد به سالن های تولید که دارای قفس های مرغ تخمگذار در شهرکرد است، منتقل می کنند. امروزه در پرورش نیمچه های تخمگذار نسبت به دهه قبل تغییرات زیادی به وجود آمده و برنامه های پرورش دگرگون شده است. همچنین مرغ های بومی نیز دچار اصلاح نژاد شده اند. برای همین ما دست به فروش مرغ تخمگذار محلی در اصفهان زدیم.


فروش مرغ تخمگذار در شهرکرد - سپید طیور

تجهیزات و سرمایه لازم برای پرورش مرغ تخمگذار در شهرکرد بومی

در مقایسه با مرغداری های صنعتی، پرورش مرغ تخمگذار در شهرکرد محلی به سرمایه کمتری نیاز دارد. بیشترین هزینه هایی که در این زمینه باید پرداخته شوند مربوط به خرید جوجه ها و یا نیمچه ها، تهیه دان، تهیه زمین و خرید تجهیزات مرغداری می باشد. لوازم مرغداری مورد نیاز در این نوع سالن ها شامل آبخوری و دانخوری، سیستم گرمایشی و هیتر، فن و هواکش مرغداری می باشد. البته پرورش دهنده باید هزینه هایی هم برای واکسیناسیون، حمل و نقل، بسته بندی و … نیز پرداخت کند. شما می توانید برای مشاوره در خصوص پرورش بلدرچین در منزل هم روی کمک ما حساب باز کنید.


طول دوره پرورش مرغ بومی تخمگذار در شهرکرد چقدر است

به طور کلی مرغ های تخمگذار در شهرکرد بومی و یا صنعتی به مدت یک سال تولید دارند و پس از آن عمر اقتصادی آن ها پایان می یابد. شرایط در خصوص فروش مرغ تخمگذار در سمنان هم تقریبا به همین منوال می باشد. با توجه به اینکه مرغ های بومی در سن پنج ماهگی شروع به تخمگذاری می کنند. لذا با خرید جوجه یک روزه کل دوره حداکثر هفده ماه و با خرید نیمچه های چهل و پنج روزه نیز حداکثر پانزده ماه می باشد. باید بدانید که مرغ های تخمگذار در شهرکرد چند ماه بعد از تخمگذاری یعنی حدودا در سن نه ماهگی به اوج می رسند و پس از آن میزان تخمگذاری آن ها کاهش پیدا می کند. به طور طبیعی مرغ ها می توانند بیش از پنج سال عمر کنند ولی پرورش اقتصادی مرغ دوره کوتاهی دارد و پس از اتمام دوره بایستی پرورش دهنده گله جدید را جایگزین کند. گله قبلی نیز به کشتارگاه ها فروخته می شوند ولی گوشت آن ها قیمت ارزان تری نسبت به مرغ های گوشتی دارد. مشخصا این روند با پرورش بلدرچین گوشتی متفاوت است.


برای پرورش مرغ تخمگذار در شهرکرد از کجا شروع کنیم

هر کسب و کاری پیش نیازهای خاص خود را دارد. برای پرورش مرغ تخمگذار در شهرکرد بومی نیز به برخی لوازم مرغداری و تجهیزات خاص نیاز خواهید داشت. تهیه زمین و سالن پرورش، تجهیز نمودن آن، خرید جوجه و یا نیمچه و تهیه دان مصرفی مرغ ها از جمله پیش نیازهای اصلی این نوع مشاغل می باشند. مسیر فروش مرغ تخمگذار در شیراز هم از همین گلوگاه ها عبور می کند و بسیار شبیه است. سالن پرورش باید فاصله کافی و استاندارد با مناطق مسکونی و دیگر واحدهای پرورشی داشته باشد. بیشتر افراد ترجیح می دهند که در مناطق روستایی پرورش مرغ بومی تخمگذار در شهرکرد را عملی کنند. چراکه اولا هزینه های مربوط به خرید و یا کرایه زمین در مناطق روستایی بسیار ارزان تر از مناطق شهری است. ما درصدد آن هستیم که هر چه سریع تر فروش مرغ تخمگذار در لرستان و خرم آباد را آغاز کنیم.  ثانیا در مناطق روستایی، پرورش دهنده می تواند از فضای باز و چراگاه های طبیعی استفاده کند و هزینه های تولید را کاهش دهد. فضای مورد نیاز برای پرورش مرغ های بومی با توجه به سن آن ها متفاوت است. جوجه ها در ابتدا به فضای کوچکی نیاز دارند ولی مرغ های تخمگذار در شهرکرد و بالغ فضای بیشتری اشغال می کنند. به طوریکه به ازای هر پنج الی هشت قطعه مرغ بالغ یک متر مربع فضا در نظر گرفته می شود. به عنوان مثال یک سالن به متراژ صد و پنجاه متر مربع برای پرورش هزار قطعه مرغ بومی تخمگذار در شهرکرد کفایت می کند. قبل از انتقال جوجه ها و یا نیمچه ها به داخل سالن در ابتدا بایستی سالن از قبل آماده و به خوبی ضدعفونی شده باشد. برخی عقیده دارند فروش مرغ تخمگذار در اصفهان هم وضعیت مشابهی دارد.


فروش مرغ تخمگذار در شهرکرد - سپید طیور

مرغ تخمگذار در شهرکرد بومی و یا جوجه از کجا تهیه کنیم

برای تهیه جوجه و یا نیمچه های مرغ بومی در شهرکرد بهتر است ابتدا به جهاد کشاورزی منطقه خود مراجعه نموده و با دریافت لیست مراکز معتبر، از پرورش دهنده های تأیید شده خرید کنید. مرغ بومی تخمگذار در شهرکرد دارای نژادهای مختلفی می باشد. در زمان انتخاب یک نژاد باید به شرایط آب و هوایی سازگار با آن ها نیز توجه نمود. قبل از توصیه می شود مقاله جوجه مرغ تخمگذار محلی چیست را مطالعه کنید.


خرید نیمچه بهتر است یا جوجه مرغ

در پرورش مرغ تخمگذار در شهرکرد، سن یک فاکتور بسیار مهم می باشد. زیرا در هر دوره سنی، نوع جیره و برنامه نوردهی خاصی اجرا می شود. بنابراین کارآفرین باید دقیقا از سن مرغ ها اطلاع داشته باشد. خرید مرغ های بالغ برای شروع اشتباه بزرگی است. پس هنگام فروش مرغ تخمگذار گلپایگان در اصفهان به این نکته دقت خواهیم کرد.  چرا که مرغ ها از قبل باید تحریک نوری شده باشند و تا به موقع بالغ شده و شروع به تخمگذاری کنند. پرورش جوجه های یک روزه دردسرهای بیشتری دارد و متأسفانه بیشترین میزان تلفات نیز در سنین جوجگی مخصوصا در دو هفته اول می باشد. اما با خرید جوجه یک روزه می توان برنامه دقیق تری برای واکسیناسیون، تغذیه و تحریک نوری آن ها در نظر گرفت و فروش مرغ تخمگذار گلپایگان در تهران را با موفقیت پست سر گذاشت. خرید نمیچه ها نیز تا حدود زیای به نفع پرورش دهنده است؛ اما به شرطی که او دقیقا از سن پرنده اطلاع داشته باشد. به فرض مثال اگر پرورش دهنده نیمچه سه ماهه خرید کند ولی سن واقعی نیمچه ها اشتباه باشد. در آن صورت به طور دقیق نمی تواند برنامه نوردهی و تغذیه را اجرا کند و متاسفانه متحمل خسارات زیادی می شود. همچنین در زمان خرید نیمچه ها باید دقت شود که واکسیناسیون آن ها به موقع انجام گرفته باشد. زمان فروش مرغ تخمگذار بومی در تهران هم این موارد را رعایت کنید.


آیا مرغ تخمگذار در شهرکرد بومی نیاز به نوک چینی دارد

امروزه مشخص شده است که عوامل متعددی در میزان رشد و نمو نیمچه های تخمگذار موثر می باشند عوامل محیطی مانند وضعیت هوا، کیفیت آب و نور، تراکم پرندگان و حرارت سالن بر وضعیت بهداشتی و رشد نیمچه های تخمگذار تاثیر دارند. به کارگیری برخی روش ها در مدیریت پرورش نیمچه های تخمگذار اثر معنی داری بر وزن بدن آن ها دارد. برای کاهش میزان نوک زدن به پرها و انگشتان و تقلیل شیوع بیماری مارک و کانی بالیسم، لازم است که نیمچه های تخمگذار در سن هفت تا ده روزگی تحت برنامه نوک چینی قرار گیرند اما این موضوع برای پرورش بلدرچین در خانه چندان کاربردی نیست. همچنین در صورت نیاز باید نوک چینی را قبل از سن ده هفتگی تکرار نمود تا از تاثیر آن بر وزن بدن به هنگام انتقال به جایگاه مرغ های تخمگذار در شهرکرد کاهش یابد. هنگام پرورش بلدرچین تخمگذار نیاز نیست نگران این قضایا باشید.


مرغ تخمگذار در شهرکرد - سپید طیور

برنامه نوردهی مرغ تخمگذار در شهرکرد بومی

تخمگذاری مرغ ها به نور وابسته است، هچنین نور یک عامل تعیین کننده برای رسیدن به زمان بلوغ مرغ ها می باشد. توصیه می شود که در طی دوره پرورش نیمچه های تخمگذار برنامه نوردهی با کاهش تدریجی به اجرا درآید. زیرا به این ترتیب در اوایل مرحله بحرانی و تعیین کننده نیمچه ها فرصت بیشتری برای غذا خوردن خواهند یافت. بحث نوردهی مرغ های تخمگذار در شهرکرد نیز یک بحث مفصل و جداگانه می باشد.


نحوه تغذیه جوجه ها و مرغ تخمگذار در شهرکرد بومی

خوراک نیز یکی از مهمترین عوامل موثر بر رشد و نمو نیمچه های تخمگذار است. در این مورد مانند روالی که در مورد اکثریت مرغ های مادر اجرا می شود، قابل توصیه است که برنامه غذایی آن ها شامل یک جیره آغازین، جیره رشد اولی جیره رشد دوم و جیره پیش از تخمگذاری باشد. سطح کلسیم در جیره مرغ های تخمگذار در شهرکرد با گله های گوشتی فرق میکند. بنابراین در زمان تهیه دان برای گله های تخمگذار حتما دان مخصوص تهیه کنید. برای تغذیه اصولی مرغ های تخمگذار در شهرکرد و جلوگیری از پرت دان توصیه میشود دانخوری های استاندارد در هر دوره سنی نیز در داخل سالن استفاده شوند.


مدیریت پرورش مرغ تخمگذار در شهرکرد و بستر مرغ تخمگذار در شهرکرد

جوجه ها اغلب روی کف های پوشیده با ۵ تا ۱۰ سانتی متر از مواد بستری جدید و تازه، دوره پرورش خود را آغاز می کنند. قبل از گاز دادن باید بستر را روی کف آشیانه پهن کرد و تمام تجهیزات مرغداری مورد استفاده تمیز و ضد عفونی شده را روی بستر قرار داد. چندین نوع مواد بستری به طور موفقیت آمیز می توانند مورد استفاده قرار گیرند. تراشه های چوب و پوسته های برنج ترجیح داده می شوند. اما کاه چاپر شده پوسته های بادام زمینی، خاک اره و مواد دیگر نیز گاهی اوقات به کار می روند. مواد بستری باید عاری از مواد شیمیایی، عوامل بیماری زا یا دیگر عوامل آلودگی باشند و نباید خیلی گرد و خاک داشته باشند. موادی که جاذب هستند و درجه عایق بودن بالایی دارند، ترجیح داده می شوند. به شرطی که گله قبلی مشگلات مربوط به سلامت یا مرگ و میر غیر عادی را تجربه نکرده باشد می توان از بستر استفاده مجدد نمود. قسمت های خیس یا کپک شده باید برداشته شوند و مواد بستری جدید در صورت نیاز افزوده شوند. با تهویه درست می توان بستر را در وضعیت خوبی نگه داشت. اگر کپک شدن بستر شروع شده است، آن قسمت باید برداشته شود یا اینکه بستر زیر و رو شود. برای اجتناب از تشکیل کپک بستر، آبخوری ها اغلب در فواصل مکرر جا به جا می شوند.


مرغ تخمگذار در شهرکرد - سپید طیور

مشخصات یک بستر خوب در پرورش مرغ تخمگذار در شهرکرد

یک بستر خوب باید دارای خصوصیات ذیل باشد: ۱. وزن آن سبک باشد. ۲. اندازہ ذرات آن سبک باشد. ۳. دارای قابلیت جذب بالابی باشد و سریعاً خشک شود. ۴. نرم و قابل فشرده شدن باشد و قابلیت انتقال حرارتی آن پایین باشد. ۵. دارای حداقلی خاصیت جذب رطوبت باشد. ۶. ارزان باشد. ۷. به عنوان کود قابل فروشی باشد. خصوصیات فیزیکی بستر بسیار حائز اهمیت هستند. جنبه های کلیدی مدیریت بستر عبارت اند از کنترل کیفیت، رطوبت، گرد و غبار تولید آمونیا که حالت کپکی شدن (چسبیدن مواد بستری در اثر رطوبت زیاد و یا مدفوع طیور و به صورت تکه های سخت در آمدن را Caking می گویند)، ضخامت مواد بستری و تکثیر قارچی.


حداقل استانداردهای مواد بستر در پرورش مرغ تخمگذار در شهرکرد

الف) مواد بستری ۱. نباید به ایجاد سطوع آلوده به خاک یا نمناک که علت مشکلات تنفسی یا دیگر مسائل مربوط به سلامت است منجر شوند. ۲. نباید دارای عوامل سمی و قارچ هایی که موجب مشکلات تنفسی و دیگر مشکلات مربوط به سلامت می شوند باشند. ب) کف آشیانه جوجه ها باید به طور کامل با مواد بستری پوشیده شود. حداقل عمق مطلوب مواد بستری هم بستگی به انتخاب مواد بستری دارد. ج) باید توجه نمود که از نشت و ورود آب از آبخوری ها به بستر اجتناب شود تا از رطوبت اضافی، کیک شدن و تولید آمونیاک جلوگیری شود و هر گونه مشکلی این چنینی در اسرع وقت باید مرتفع شود. د) تمام بستر باید روزانه بازرسی شود و از لحاظ موارد گفته شده در بالا به خوبی نگهداری شود. ه) بستر باید فقط برای یک دوره پرورش مورد استفاده قرار گیرد و) در زمان جوجه ریزی حداقل عمق بستر تراشه های چوب باید ۵۰ تا ۷۵ میلی متر باشد. ز) قسمتی از بستر که کیکی شده باید برداشته شود و علل به وجود آورنده آن نیز برطرف گردد.


آیا مرغ های تخمگذار در شهرکرد روی بستر نگهداری شوند یا در قفس

در مرغداری های صنعتی جوجه ها تا قبل از رسیدن به مرحله تحریک نوری بر روی بستر پرورش داده میشوند و سپس به قفس های مکانیزه منتقل میشوند. اما پرورش مرغ بومی تخمگذار در شهرکرد بیشتر بر روی بستر شکل میگیرد. حال حاضر عملی ترین راه این است که مرغ های تخمگذار در شهرکرد تجاری در دوران پرورش مرغ تخمگذار در شهرکرد و رشد در یک سالن نگهداری شوند ولی سنی که مرغ ها به بخشی دائمی دوران تولید منتقل می شوند متفاوت است. اگر بخواهند مرغ ها را در دوران تولید بر بستر نگهداری کنند احتمالاً تا حدود ۲۰ هفتگی در سالن دوران رشد، نگهداری خواهند شد. اگر قصد بر این است که مرغ ها در زمان تولید به سیستم قفس بروند، در سنین بین ۱۴ تا ۲۰ هفتگی به سالن دوران تولید انتقال خواهند یافت. ولی در حال حاضر اکثراً تمایل دارند که در سنین پایین و معمولاً حدود ۱۸ هفتگی مرغ ها را انتقال دهند. چون مرغ ها در سن ۱۸ هفتگی نسبت به مرغ های مسن تر به سطح کمتری نیاز دارند، این امر باعث می شود تا ظرفیت سالن دوران رشد تغییر یابد و تعداد بیشتری در سالن نگهداری شوند.


فروش مرغ تخمگذار در شهرکرد - سپید طیور

سیستم های آبخوری و دانخوری در دوره پرورش مرغ تخمگذار در شهرکرد

برای جوجه های یک روزه تا یک هفته، صرف نظر از سیستم تغذیه منظم سینی های خوراک و ظروف آب اضافی باید در منطقه پرورش یک هفتگی برای اطمینان از دسترسی تمام جوجه ها به آب و غذا وجود داشته باشد. در فاصله ۴ تا ۶ روزگی همین که جوجه ها موقعیت آبخوری ها و دانخوری های اتوماتیک را یافتند، به تدریج اقدام به جمع آوری سیستم موقت می کنیم. سیستم خوراک دهی معمول مورد استفاده برای جوجه ها، دانخوری های زنجیری و کانالی آویزان اتوماتیک می باشد یا سیستم آتوماتیک معلق زنجیری می باشد. این سیستم ها به طور عادی ایجاد یک مدار کامل در آشیانه می کنند که اگر تمام جوجه ها دسترسی به غذا داشته باشند، از قتضای کافی دانخوری اطمینان حاصل شود. آبخوری ها معمولاً نوع اتوماتیک، آویزان و زنگی شکل می باشند، از آبخوری های نیپلی جدید تر هم استفاده می شود.


لانه مرغ های تخمگذار در شهرکرد

برای تخمگذاری مرغ ها می توانید دور تا دور سالن را با لانه های تخمگذاری پوشش دهید. برای تهیه لانه متوان از جعبه های پلاستیکی و یا چوبی استفاده کرد. در داخل لانه نیز استفاده از پوشال توصیه میشود. تعداد لانه های تخمگذاری باید به اندازه کافی باشد تا مرغ ها بتوانند برای تخمگذاری به لانه ها مراجعه کنند. در غیر اینصورت آنها در گوشه و کنار سالن عادت به تخمگذاری نموده و این نوع تخم مرغ ها بیشتر در معرض شکستگی می باشند. همچنین در این صورت ممکن است مرغ ها دچار عراضه تخم خوری شوند که یک معضل اساسی برای پرورش دهنده خواهد بود. لذا به تعداد کافی، لانه تخمگذاری در داخل سالن مستقر نمایید.


برنامه واکسیناسیون و کنترل بیماری مرغ بومی تخمگذار در شهرکرد

گرچه مرغ بومی مقاومت بالایی در برابر بیماری دارد ولی لازم است که در برابر بیماری های خطرناک طیور از جمله آنفولانزا، نیوکاسل، برونشیت و … واکسینه شوند. البته واکسیناسیون طیور بر اساس آلودگی منطقه ای و تشخیص دامپزشک و کارشناس اداره جهاد باید انجام گیرد. بنابراین برای واکسیناسیون مرغ های بومی به این مرکز مراجعه نمایید.


فروش مرغ تخمگذار در شهرکرد - سپید طیور
سخن پایانی

در این مقاله از دانشنامه تخصصی مرغ سپید طیور در مورد پرورش مرغ تخمگذار در شهرکرد بحث کردیم. پرورش دهنده های مرغ بومی متأسفانه به اندازه مرغداران صنعتی به امور مدیریتی و تغذیه طیور اهمیت نمیدهند. اما با رعایت اصول اصلی این کار و شناخت نحوه تغذیه، نوردهی، و شرایط نگهداری میتوان با پرورش مرغ بومی تخم گذار در شهرکرد به سود فراوانی رسید. توصیه می کنم قبل از شروع این کار به خوبی تحقیق کنید و به اندازه کافی اطلاعات کسب نمایید.