advertise

فروش مرغ تخمگذار در مشهد

سپید طیور

اگر شما نیز جزو افرادی می باشید که به پرورش مرغ تخم گذار علاقه مند هستند، بدون شک تا به حال در ذهن خود با پرسش های فراوانی روبرو شده اید. این که چه فروشگاه هایی وظیفه فروش مرغ تخمگذار در مشهد را بر عهده دارند، خرید مرغ تخمگذار در مشهد به چه نحوی صورت می پذیرد، قیمت مرغ تخمگذار در مشهد چقدر است و مرغ تخمگذار در مشهد از کجا بخریم، می توانند تعدادی از این پرسش ها باشند. در این مقاله سعی کرده ایم تا در حد توان به این پرسش ها پاسخ دهیم. قبل از پرداختن به موضوع فروش مرغ تخمگذار در مشهد، توضیحاتی را در مورد مرغ و پیشینه آن به شما بدهیم. مرغ را می توان مهم ترین نوع ماکیان دانست که انسان ها موفق به اهلی کردن آن شدند. پس از اهلی کردن مرغ، این پرنده به منبع غذایی مناسبی برای انسان بدل گردید. علاوه بر گوشت این پرنده، از تخم آن نیز در رژیم غذایی استفاده می شد. با این حال، تحقیقات نشان می دهد که مرغ های اولیه در طول سال فقط هشت الی دوازده عدد تخمگذاری می کردند. اما اصلاح نژاد و ترکیب نژاد های مختلف باعث شد تا مرغ های تخمگذار در سال سیصد عدد تخم تولید کنند. همین امر سبب شد تا دلیل اصلی پرورش مرغ ها از تهیه گوشت به تولید تخم مرغ تبدیل شود. دلیلی که فروش مرغ تخمگذار در مشهد را به یک موضوع پرطرفدار تبدیل کرده این است که استفاده از گوشت مرغ و تخم مرغ در طی هزاران سال، نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه امروزه در رژیم غذایی، بیشتر از قبل دیده می شود. تحقیقات نشان می دهد که در سال دو هزار و بیست و دو، بیش از بیست و شش میلیارد مرغ در جهان می زیستند. همین عدد، به خوبی نشان دهنده نقش مهم این پرنده در زندگی انسان می باشد. این ماکیان، نقش مهم خود را از همان زمان اهلی شدن، ایفا کرده است. طبق گفته محققان، اهلی شدن مرغ حدودا به سه هزار سال پیش از میلاد مسیح برمی گردد. علاقه مندان به خرید مرغ تخمگذار در مشهد و یا فروش مرغ تخمگذار در مشهد، با مطالعه این نوشتار، با تاریخچه این ماکیان مهم آشنا خواهند شد. مرغان بومی ایران مانند تمامی مرغان اهلی اقلیم های دیگر، از گونه ی Gallus Domesticus و جنس Gallus و تیره ی Phasianindae می باشند. اجداد مرغان بومی به صورت وحشی در حدود سه هزار و دویست سال قبل از میلاد حضرت مسیح در مرکز و جنوب هندوستان زندگی می کردند و با دخالت انسان و آمیزش آن ها با انواع دیگر، نژادهای متنوعی به وجود آمدند. در حدود هزار سال قبل از میلاد حضرت مسیح، مرغان نیمه وحشی توسط اقوام آریایی به ایران وارد و در سراسر این سرزمین پراکنده شدند. با همت ایرانیان مرغان بومی که در آن زمان حدود پانزده تخم برای تولید مثل تولید می کردند، اصلاح شده و تولید آن ها بالاتر رفت. جالب است بدانید که حدود هشتصد سال قبل از میلاد حضرت مسیح، یونانی ها مرغ را از ایران به کشورشان بردند و از آنجا به اروپای مرکزی و شمالی منتقل شد. از همین رو می توان پیدایش مرغ را از شرق دانست. با این حال، مرغ ها به تدریج به غربی ترین نقطه عالم نیز انتقال یافتند.

سپید طیور

سپید طیور

محل پرورش و نگهداری مرغان بومی در روستاها بود. این پرنده ی ارزشمند با گردش در حریم خانه های روستایی احتیاجات خود را تأمین می نمود و در فصول معتدل و گرم سال، تعدادی محدود، تخم تولید می کرد. این تخم ها بخشی از مواد غذایی روستائیان را تشکیل می داد و گاهی نیز به عنوان تخم نطفه دار در زیر مرغ های کرچ، منشأ تولید مثل آن ها بود. جوجه های کوچک با مراقبت شدید مادران خود رشد می کردند. تعدادی از آن ها به نیمچه ی خروس و تعدادی دیگر به نیمچه ی مرغ تبدیل می شدند. بیشتر نیمچه های خروس به عنوان خوراکی مقوی برای افراد بیمار، کهنسال و یا کودکان ضعیف بنیه مورد استفاده قرار می گرفت ولی عموماً نیمچه هاى مرغ تا بلوغ جنسی و تولید تخم نگهداری می شدند و در نهایت گوشت مرغ و خروس های پیر به عنوان خورش مورد استفاده قرار می گرفت. اغلب، وقتی روستائیان برای دیدن اقوام خود به شهر می رفتند تعدادی مرغ و خروس و بعضا سبدی پر از تخم مرغ بومی که در میان لایه هایی از کاه گندم حفظ شده بود به سوغات می بردند. به همین دلیل است که هنوز خاطره مطبوع گوشت مرغ و طعم کم نظیر تخم مرغ بومی در اذهان بسیاری از افراد باقی مانده است. مردم این تولید را بسیار با ارزش و پرخاصیت می دانند و برای تهیه ی آن با رغبت زیاد، پول بیشتری پرداخت می نمایند. سپید طیور بهترین فروشگاهی ست که وظیفه فروش مرغ تخمگذار در مشهد را بر عهده دارد. با مقایسه قیمت مرغ تخمگذار در مشهد، پاسخ این سوال که مرغ تخمگذار در مشهد از کجا بخریم را پیدا خواهید کرد. اکنون که با تاریخچه مرغ در جهان آشنا شدیم، لازم است نگاهی به تاریخچه مرغ در ایران بیاندازیم. تا سال هزار و سیصد و سی و سه، مصرف گوشت و تخم مرغ کشور، بیشتر بر تولیدات مرغ بومی در روستاها تکیه داشت و در نتیجه منبع درآمدی برای روستائیان بود. با تقاضای بیشتر مردم، پرورش صنعتی مرغ با وارد کردن تعداد شصت هزار قطعه مرغ از نژادهای نیوهمشایر، رد آیلند رد و پلیموث راک و توزیع آن بین روستائیان آغاز شد. سپس با ایجاد مؤسسه ی جوجه کشی نارمک در تهران در سال هزار و سیصد و سی و نه توسط وزارت کشاورزی وقت گسترش یافت. هرچند امروزه پرورش مرغ گوشتی یا تخمگذار صنعتی، نیاز به گوشت مرغ و تخم مرغ کشور را تأمین می نماید ولی تقاضای گوشت مرغ بومی جوان و تخم مرغ محلی هنوز جایگاه خود را حفظ نموده و طرفداران خاص خود را دارد و اصولا توجه به کیفیت غذا، در بین بسیاری از اقشار مردم بیشتر شده و لذا برای آن بهای خوبی را پرداخت می کنند. بطوری که در بعضی کشورها، گوشت مرغ بومی تا دو برابر قیمت گوشت مرغ صنعتی به فروش می رسد. مرغ جنگلی سرخ، جد اصلی مرغ اهلی محسوب می شود. زیستگاه اولیه این مرغ ها، جنوب شرقی آسیا می باشد. مرغ جنگلی سرخ یک نوع مرغ وحشی بود که هنوز هم در اکثر مناطق جنوب شرقی آسیا زندگی میکند. گفته می شود مرغ های اهلی شده حاصل ترکیب مرغ جنگلی سرخ و خاکستری می باشند. پس از قرن ها پرورش و ترکیب نژادهای مختلف، مرغ ها در رنگ ها، اندازه ها و اشکال مختلف به وجود آمدند. امروزه بیش از سیصد و پنجاه گونه مختلف مرغ با ویژگی های فیزیکی مختلف شناخته شده است. فروشگاه سپید طیور با فروش انواع کثیری از طیور، مرجع فروش مرغ تخمگذار در مشهد می باشد. برای آگاهی از قیمت مرغ تخمگذار در مشهد می توانید از سایت فروشگاه سپید طیور دیدن کنید.

مرغ تخمگذار در مشهد چیست

در پاسخ به این پرسش که مرغ تخمگذار در مشهد چیست، به معرفی نژادهای مختلف مرغ تخمگذار در مشهد پرداخته ایم. در ضمن، نژادهای مختلف مرغ تخمگذار در مشهد را می توانید از سایت سپید طیور تهیه کنید. در ابتدا باید بدانید که انواع مختلفی از مرغ ها وجود دارند که هر یک برای اهداف مختلف پرورش می یابند. این اهداف می توانند تهیه گوشت، به دست آوردن تخم مرغ و یا صرفا برای زیبایی باشند. برای هر یک از این اهداف، نژادهایی در نظر گرفته شده اند. این نژادها، با توجه به ویژگی هایشان، برای هر یک از این سه هدف مورد استفاده قرار می گیرند. باید به این نکته توجه کرد که علاوه بر ویژگی هایی مثل رنگ، شکل ظاهری و حالت تاج، نژادهای مرغ در هر چیزی با هم فرق دارند. آن ها از ویژگی های شخصیتی تا تخمگذاری و میل برای نشستن روی تخم مرغ ها و جوجه کردن آن ها، همچنین مقاومت در برابر سرمای زمستان و حتی رنگ تخم مرغ با هم تفاوت دارند. پرورش دهندگان معمولا مرغ را در دو حالت مرغ گوشتی و مرغ تخمگذار پرورش می دهند. برای دریافت پاسخ این سؤال که مرغ تخمگذار در مشهد چیست، با ادامه این نوشتار همراه باشید. در ادامه به تفاوت های دو نوع مرغ گوشتی و تخمگذار خواهیم پرداخت. مرغ های تخمگذار از منشأ مرغ های لگهورن هستند. امروزه هیبریدهای تجارتی متعددی که در جهان مطرح است از همین منشأ می باشند و مشهورترین آن ها عبارتند از های لاین هایسکس، بایکوک شیوز بوونز که ممکن است هر یک از هیبریدها، سفید و یا قهوه ای باشند. از خصوصیات کلی این مرغ ها در مقایسه با مرغ های گوشتی می توان به وزن سبک و استعداد تولید تخم مرغ زیاد در طول دوره تولید اشاره کرد. معمولا مرغ های تخمگذار دارای بدنی کشیده و گردنی باریک و بلند، پاهای ظریف، تاج و ریش قرمز فاصله سه انگشتی میان دو استخوان در ناحیه کلوآک بوده و قادرند در یک دوره تولید بیش از دویست و پنجاه عدد تخم مرغ تولید نمایند. نژادهای مختلف مرغ را می توان با فاکتورهای مختلفی دسته بندی کرد. با توجه به جثه، مرغ ها در سه دسته کوچک، استاندارد و بزرگ قرار می گیرند. کارآیی مرغ های بزرگ، هم برای تهیه گوشت و هم برای تولید تخم مرغ بیشتر است. به همین دلیل، مزرعه دارانی که برای این دو دلیل، به پرورش مرغ رو آورده اند، نوع بزرگ را بر انواع دیگر ترجیح می دهند. وزن مرغ، دیگر فاکتور برای طبقه بندی کردن مرغ ها می باشد. این فاکتور، مرغ ها را به دو دسته سنگین و سبک تقسیم می کند. در نژادهای سنگین، مرغ ها جثه بزرگ و پرهای فشرده تری دارند و نسبت به مرغهای غیر سنگین در هوای سرد، سرحال تر هستند. آن ها در زمستان نیز تمایل به ادامه تخمگذاری دارند. همین امر، دلیل علاقه پرورش دهندگان طیور به پروزش مرغ های سنگین تر را آشکار می کند. سازگاری با محیط یکی دیگر از ویژگی هایی ست که انواع نژادها را از هم متمایز می کند. در انتخاب بهترین مرغ تخمگذار، سازگاری پرنده تنها به معنی این نیست که پرنده با هوای سرد سازگاری دارد. بلکه به توانایی پرنده برای تطبیق خودش در زمان های سخت تر، ضعف های ژنتیکی، گرسنگی و ... اشاره دارد. برخی پرنده های پیرتر و سبک تر، بسیاری از خصوصیات مورد نیاز مرغ ها را همچنان حفظ می کنند. نژاد مرندی در این ویژگی دارای اولویت برای انتخاب می باشد. زیرا از جهات مختلف مقاومت و سازگاری بالایی دارد. سازگاری یکی از مهم ترین ویژگی ها برای انتخاب نژاد مرغ است.

سپید طیور

سپید طیور

از دیگر تفاوت های بین نژادهای مختلف مرغ، می توان به نوع تخمگذاری و رنگ تخم اشاره کرد. تا کنون، برای پاسخ به پرسش مرغ تخمگذار در مشهد چیست، با تفاوت های بین دو نژاد مختلف مرغ آشنا شدیم. در ادامه در مورد مطالب دیگری سخن خواهیم گفت. امیدواریم که در انتها به پاسخ این سؤال دست یابید. در واقع، برای پاسخ دادن به این پرسش که مرغ تخمگذار در مشهد چیست، لازم است ویژگی هایی که باعث شده است تا مرغ به یکی از محبوب ترین ماکیان تبدیل شود را بررسی کنیم. یکی از مزیت های اصلی و بسیار مهم پرورش مرغ، مقاوم بودن آن ها در برابر بیماری ها می باشد. مرغ ها را می توان مقاوم ترین نوع ماکیان در برابر آفات و بیماری ها دانست. در ضمن، مرغ ها نسبت به دیگر ماکیان خوراک کمتری مصرف می کنند. علاوه بر آن، رژیم غذایی مرغ ها بسیار وسیع تر از انواع دیگر پرندگان می باشد. همه این دلایل هزینه های پرورش مرغ را به شدت پایین آورده است. همچنین هدف اصلی پرورش مرغ، تولید تخم مرغ بوده و در واقع درآمد اصلی پرورش دهندگان از طریق فروش تخم مرغ به صورت عمده به فروشگاه ها و یا به صورت محدود تر به افراد است. پرورش مرغ تا حدی به صرفه است که بیل گیتس، بنیانگذار ابر شرکت مایکروسافت و یکی از ثروتمندترین افراد جهان در وبلاگ خویش، مقاله ای با عنوان یک جوجه می تواند دنیا را تغییر دهد، منتشر کرد. او در این مقاله به این نکته اشاره می کند که هیچ سرمایه گذاری ای وجود ندارد که درصد بازدهی آن مثل پرورش مرغ باشد. بیل گیتس برای این ادعای خود چهار دلیل نیز آورده است که آن ها را به ترتیب مرور می کنیم. او اولین دلیل خود را این گونه بیان می کند. پرورش مرغ، آسان و کم هزینه است چرا که هرچه روی زمین ریخته باشد را می خوردند (هر چند اگر به آن ها غذای مرتب بدهیم سریع تر رشد می کنند). آن ها به یک سرپناه احتیاج دارند که با کمی چوب و سیم می توان آن را ساخت تا بتوانند تخمگذاری کنند و در ضمن برای سلامت آن ها تعدادی واکسن لازم است که گرانترین شان نیوکَسل است و قیمت آن بیست سنت بیشتر نیست. دلیل دوم بیل گیتس این است که مرغ ها سرمایه گذاری خوبی هستند چرا که پرورش آن ها بصورت دائمی و تصاعدی سود می دهد. فرض کنید یک روستایی با پنج مرغ شروع کند و همسایه او یک خروس داشته باشد که تخم ها را بارور کند. بعد از سه ماه، فرد روستایی ما صاحب چهل مرغ و خروس می شود. با در نظر گرفتن پنج دلار برای هر قطعه، سالیانه به هزار دلار درآمد خواهد رسید. حال آن که خط فقر سالیانه آن ها هفتصد دلار است. دلیل سوم، این است که مرغ ها به سلامتی کودکان کمک می کنند. سوء تغذیه سالیانه جان سه میلیون و صد هزار کودک را می گیرد. اگر چه تخم مرغ ها حاوی پروتئین فراوان هستند اما بیشتر کشاورزان ترجیح می دهند آن ها تبدیل به جوجه شده تا با فروش جوجه ها، مواد غذایی مقوی یا حتی سایر حیوانات اهلی، مثل گاو و گوسفند بخرند. بیل گیتس چهارمین دلیلش را این گونه بیان می دارد. مرغ ها زن های روستایی را توانمند تر می کنند. چرا که در مجاورت خانه زندگی کرده و در خیلی فرهنگ ها، آن ها را حیوانات مخصوص زن ها محسوب می کنند و از سوی دیگر، زن ها در طول روز در خانه هستند. زن هایی که مرغ ها را پرورش می دهند، درآمد حاصله را برای خانواده خود هزینه می کنند. بیل گیتس پرورش مرغ را راهی برای کم کردن فقر در جوامع امروزی می داند و امیدوار است با پخش کردن قطعه های زنده مرغ بین افراد محله های فقیرنشین، آن ها را از فقر مطلق برهاند. امیدواریم که در این بخش از مقاله، جواب این پرسش که مرغ تخمگذار در مشهد چیست را به دست آورده باشید. همینطور، با راه حلی که یکی از ثروتمندترین افراد جهان برای ریشه کن کردن فقر ارائه داده است، آشنا شدیم.

خرید مرغ تخمگذار در مشهد

خرید مرغ تخمگذار در مشهد باید به دقت مورد توجه قرار گیرد. فروشگاه سپید طیور خرید مرغ تخمگذار در مشهد را برای مشتاقان آسان تر کرده است. نیاز پرورش دهندگان به خرید مرغ تخمگذار در مشهد هیچ وقت کاهش نمی یابد. زیرا که نیاز به تخم مرغ همواره در جامعه حس می شود. کارشناسان تخم مرغ را به خاطر ویژگی های منحصر بفردی که دارد، در دسته سوپر غذاها قرار داده اند. تخم مرغ به‌دلیل داشتن ویتامین ها و مواد معدنی فراوان نظیر ویتامین A و ویتامین E و همچنین داشتن پروتئین فراوان یکی از مناسب‌ترین غذاها برای رژیم غذایی افراد است. از فواید بی شمار تخم مرغ می‌توان به کمک به سلامت چشم و جلوگیری از بیماری های قلبی اشاره کرد. واقعیت این است که خوراکی با این همه خواص سالم در رژیم غذایی امروزی بسیار کم پیدا می شود. تخم مرغ سرشار از مواد مغذی ست و می تواند نیاز روزانه هر فرد به مواد مغذی را تا حدی برآورده کند. تخم مرغ دارای اسید فولیک، فسفر، سلنیم، کلسیم و زینک است و انواع بسیاری از ویتامین ها را نیز شامل می شود. تخم مرغ غذای کاملی به‌حساب می‌آید و تقریبا مقدار کمی از همه‌ی مواد مغذی مورد نیاز بدن را در خود دارد. تخم‌ مرغ‌ های محلی یا غنی شده با امگا سه از خواص بیشتری برخوردار هستند. اسید چرب امگا سه و ویتامین A و E در این تخم مرغ ها بیشتر است. یکی دیگر از خواص تخم مرغ این است که کلسترول بالایی دارد. با این حال، تأثیر منفی روی کلسترول خون نمی گذارد. ما انسان ها مجاز به دریافت سیصد میلی گرم کلسترول در روز هستیم و هر تخم مرغ حدود دویست و دوازده میلی‌گرم، یعنی بیش از نصف حد مجاز، کلسترول دارد. با این‌حال، لازم است بدانید که کلسترول در رژیم روزانه همیشه باعث بالا رفتن کلسترول خون نمی شود. کبد روزانه مقدار زیادی کلسترول تولید می‌کند. وقتی مصرف کلسترول روزانه‌ی شما بالا رود، کبد میزان تولیدش را کاهش می‌دهد تا مقدار کلسترول را در بدن به تعادل برساند. با وجود این، واکنش هر فرد نسبت به مصرف تخم مرغ می‌تواند متغیر باشد. در هفتاد درصد از مردم، مصرف تخم مرغ به هیچ وجه کلسترول‌ را بالا نمی‌برد. در سی درصد باقی مانده، تخم مرغ می‌تواند کمی LDL (چربی بد) تولید کند و میزان کل کلسترول را افزایش دهد. HDL مخفف لیپوپروتئین پر چگالی ست. معمولا این کلسترول به عنوان کلسترول خوب شناخته می شود. کسانی که HDL بالاتری داشته باشند، معمولا از خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سکته و دیگر مشکلات سلامتی در امان هستند. افزایش میزان HDL از خواص تخم مرغ است. در تحقیقی نشان داده شد که مصرف روزانه دو تخم مرغ به مدت شش هفته و بیشتر از آن، به افزایش HDL خون به میزان ده درصد کمک خواهد کرد. دیگر ویژگی تخم مرغ را می توان سرشار از کولین بودن آن دانست. ممکن است تا به حال اسم کولین به گوش تان نخورده باشد. باید بدانید که کولین ماده ای مغذی ست که بیشتر مردم حتی آن را نمی شناسند، اما کولین ماده بسیار مهمی است که معمولا در دسته‌ ویتامین های گروه B قرار می‌گیرد. بدن ما از کولین برای ساخت غشای سلولی استفاده می‌کند و نقش مهمی در تولید نشانه گذاری سلول‌ها در مغز به همراه دیگر عملکرد های بدن مثل رشد، بازسازی بافت ها و ایمنی را برعهده دارد. نشانه های کمبود کولین بسیار جدی هستند، اما خوشبختانه درصد وجود چنین مشکلی بسیار پایین است. یکی از منابع عالی برای دریافت کولین، تخم مرغ است. یک عدد تخم مرغ بیش از صد میلی‌گرم از این ماده مغذی حیاتی را در خود دارد. همانطور که می دانید ساختار اصلی بدن انسان از پروتئین‌ تشکیل شده است. پروتئین ها برای ساخت تمام بافت ها و مولکول های بدن با اهداف ساختاری و کاربردی نقش اساسی دارند. دریافت میزان لازم پروتئین در رژیم روزانه بسیار مهم است. بررسی های جدید نشان می‌دهد که احتمالا میزان پیشنهاد شده‌ دریافت پروتئین برای همه کافی نیست. تخم مرغ یکی از منابع عالی پروتئین است. یک تخم مرغ بزرگ شش گرم پروتئین دارد و تمام آمینواسید‌های ضروری بدن به مقدار لازم در آن موجود است. مصرف مقدار کافی پروتئین به کاهش وزن، افزایش توده‌ عضلانی، کاهش فشار خون و سلامت استخوان کمک می‌کند. برای چندین دهه، خواص تخم مرغ به‌طور ناعادلانه‌ ای دست‌کم گرفته می‌شد. این اعتقاد وجود داشت که به دلیل وجود کلسترول در تخم مرغ، سلامت قلب به خطر می‌افتد. در سال‌های اخیر، تحقیقات زیادی صورت گرفته تا ارتباط میان مصرف تخم مرغ و افزایش ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی را بررسی کنند. نتیجه‌ی هفده آزمایش با دویست و شصت و چهار هزار نفر شرکت‌کننده این بود که ارتباطی میان مصرف تخم مرغ و بروز سکته یا دیگر بیماری‌های قلبی وجود ندارد. تحقیقات دیگر نیز به نتایج مشابهی دست یافته ‌اند. با‌ این‌حال، نتیجه‌ی تحقیقات دیگر نشان می‌دهد که افراد مبتلا به دیابت که تخم مرغ مصرف می‌کنند، ممکن است نسبت به دیگران درمعرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری‌های قلبی باشند. در هر صورت، اثر مصرف تخم مرغ بر افزایش این خطر مشخص نیست، چون این دست آزمایش‌ها تنها می‌توانند جامعه‌ی آماری را مشخص کنند. در این آزمایش‌ها رابطه ‌ای مبنی بر مصرف تخم مرغ و بروز بیماری ثابت نشده است. البته این احتمال وجود دارد که مبتلایان به دیابت که بیش از حد تخم مرغ مصرف می‌کنند، کمتر به سلامتی‌شان اهمیت می دهند. در یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات، که تاکنون یکی از بهترین رژیم‌ها برای افراد دیابتی است، مصرف تخم مرغ باعث تشدید عوامل خطرناک در بروز بیماری‌های قلبی می شود. در نتیجه افراد مبتلا به دیابت، بهتر است مصرف تخم مرغ خود را کاهش دهند. تخم مرغ در کاهش وزن نیز مؤثر است. تخم مرغ با خاصیت سیرکنندگی که دارد باعث می شود تا سی و شش ساعت، فرد مورد نظر مقدار کالری کمتری مصرف کند. با توجه به ویژگی های بیشمار تخم مرغ و قیمت به صرفه آن، شما می توانید با خرید مرغ تخمگذار در مشهد، از این خوراک مغذی بهره مند شوید. شما عزیزان خرید مرغ تخمگذار در مشهد را می توانید از طریق فروشگاه سپید طیور به انجام برسانید.


سپید طیور
سپید طیور

قیمت مرغ تخمگذار در مشهد

قیمت مرغ تخمگذار در مشهد از مهم ترین مسائلی ست که در خرید مرغ تخمگذار در مشهد باید به آن توجه نمود. فروشگاه سپید طیور وظیفه فروش مرغ تخمگذار در مشهد را برعهده گرفته است. خرید مرغ تخمگذار در مشهد را می توانید با مناسب ترین قیمت مرغ تخمگذار در مشهد از فروشگاه سپید طیور انجام دهید. پرورش مرغ تخمگذار به صورت بومی یکی از راه هایی است که با آن می توان وارد عرصه پرورش مرغ شد. با پرورش مرغ به صورت بومی می توانید تخم مرغ و گوشت مرغ مورد استفاده خود را به راحتی تهیه کنید. برای شروع پرورش مرغ تخمگذار به صورت بومی لازم است تا به مواردی توجه کنید. دوره پرورش مرغ تخمگذار از آن دسته مباحثی ست که باید در مورد آن اطلاعات کافی داشته باشید. دوره پرورش مرغ تخمگذار از یک روزگی تا سه ماهگی را پرورش پولت می گویند و نیمچه تخمگذار ( پولت ) را که حدودا صد روزه شد به سالن های تولید که دارای قفسی های مرغ تخمگذار است، منتقل می کنند. امروزه در پرورش نیمچه های تخمگذار نسبت به دهه قبل، تغییرات زیادی به وجود آمده و برنامه های پرورش دگرگون شده است. همچنین مرغ های بومی نیز دچار اصلاح نژاد شده اند. به طور کلی مرغ های تخمگذار بومی و یا صنعتی به مدت یک سال تولید دارند و پس از آن عمر اقتصادی آن ها پایان می یابد. با توجه به اینکه مرغ های بومی در سن پنج ماهگی شروع به تخمگذاری می کنند، کل دوره پرورش مرغ، حداکثر هفده ماه و با خرید نیمچه های چهل و پنج روزه نیز حداکثر پانزده ماه می باشد. باید بدانید که مرغ های تخمگذار چند ماه بعد از تخمگذاری، و حدودا در سن نه ماهگی، به اوج می رسند و پس از آن میزان تخمگذاری آن ها کاهش پیدا می کند. به طور طبیعی عمر مرغ ها بیش از پنج سال است ولی پرورش اقتصادی مرغ، دوره کوتاهی دارد و پس از اتمام دوره باید پرورش دهنده، گله جدید را جایگزین گله قبلی کند. گله قبلی نیز به کشتارگاه ها فروخته میشوند ولی گوشت آن ها قیمت ارزان تری نسبت به مرغ های گوشتی دارد. برای شروع پرورش مرغ تخمگذار،قیمت مرغ تخمگذار در مشهد تنها هزینه ای نیست که باید بپردازید. هزینه تجهیزات را نیز باید به قیمت مرغ تخمگذار در مشهد اضافه کنید. در ادامه به بررسی تجهیزات و هزینه های لازم برای پرورش مرغ تخمگذار بومی می پردازیم. در مقایسه با مرغداری های صنعتی، پرورش مرغ تخمگذار محلی به سرمایه کمتری نیاز دارد. بیشترین هزینه هایی که در این زمینه باید پرداخته شوند مربوط به خرید جوجه ها و یا نیمچه ها، تهیه دان، تهیه زمین و خرید تجهیزات مرغداری می باشد. لوازم مرغداری مورد نیاز در این نوع سالن ها شامل آبخوری و دان خوری، سیستم گرمایشی و هیتر، فن و هواکش مرغداری می باشد. البته پرورش دهنده باید هزینه های واکسیناسیون، حمل و نقل، بسته بندی و … را نیز پرداخت کند. هر کسب و کاری پیش نیازهای خاص خود را دارد. برای پرورش مرغ تخمگذار بومی نیز به برخی لوازم مرغداری و تجهیزات خاص نیاز خواهید داشت. تهیه زمین و سالن پرورش، تجهیز نمودن آن، خرید جوجه و یا نیمچه و تهیه دان مصرفی مرغ ها از جمله پیش نیازهای اصلی این نوع مشاغل می باشند. سالن پرورش باید فاصله کافی و استاندارد با مناطق مسکونی و دیگر واحدهای پرورشی داشته باشد. بیشتر افراد ترجیح می دهند که در مناطق روستایی پرورش مرغ بومی تخمگذار را عملی کنند. چراکه اولا هزینه های مربوط به خرید و یا کرایه زمین در مناطق روستایی بسیار ارزان تر از مناطق شهری است.


ثانیا در مناطق روستایی، پرورش دهنده می تواند از فضای باز و چراگاه های طبیعی استفاده کند و هزینه های تولید را کاهش دهد. فضای مورد نیاز برای پرورش مرغ های بومی با توجه به سن آنها می تواند متفاوت باشد. جوجه ها در ابتدا به فضای کوچکی نیاز دارند ولی مرغ های تخمگذار و بالغ فضای بیشتری اشغال میکنند. به طوریکه به ازای هر پنج الی هشت قطعه مرغ بالغ یک متر مربع فضا در نظر گرفته می شود. به عنوان مثال یک سالن به متراژ صد و پنجاه متر مربع برای پرورش هزار قطعه مرغ بومی تخمگذار کفایت می کند. قبل از انتقال جوجه ها و یا نیمچه ها به داخل سالن در ابتدا می بایست سالن از قبل آماده و به خوبی ضد عفونی شده باشد. با توجه به این که بحث آماده سازی سالن پرورش مرغ و ضدعفونی آن یک بحث جداگانه و مفصل می باشد، که در ادامه این نوشتار، برای شما توضیح داده ایم. برای تهیه جوجه و یا نیمچه های مرغ بومی بهتر است ابتدا به جهاد کشاورزی منطقه خود مراجعه نموده و با دریافت لیست مراکز معتبر، از پرورش دهنده های تأیید شده خرید کنید. همانطور که توضیح دادیم، مرغ بومی تخمگذار دارای نژادهای مختلفی می باشد. در زمان انتخاب یک نژاد، باید به شرایط آب و هوایی سازگار با آنها نیز توجه نمود. در پرورش مرغ تخمگذار، سن یک فاکتور بسیار مهم می باشد. زیرا در هر دوره سنی، نوع جیره و برنامه نوردهی خاصی اجرا می شود. بنابراین کارآفرین باید دقیقا از سن مرغ ها اطلاع داشته باشد. خرید مرغ های بالغ برای شروع اشتباه بزرگی است. چرا که مرغ ها از قبل باید تحریک نوری شده باشند و تا به موقع بالغ شده و شروع به تخمگذاری کنند. پرورش جوجه های یک روزه دردسرهای بیشتری دارد و متأسفانه بیشترین میزان تلفات نیز در سنین جوجگی مخصوصا در دو هفته اول می باشد. اما با خرید جوجه یک روزه می توان برنامه دقیق تری برای واکسیناسیون، تغذیه و تحریک نوری آنها در نظر گرفت. خرید نمیچه ها نیز تا حدود زیای به نفع پرورش دهنده است؛ اما به شرطی که او دقیقا از سن پرنده اطلاع داشته باشد. به فرض مثال اگر پرورش دهنده نیمچه سه ماهه خرید کند ولی سن واقعی نیمچه ها اشتباه باشد در آن صورت به طور دقیق نمیتواند برنامه نوردهی و تغذیه را اجرا کند و متأسفانه متحمل خسارات زیادی می شود. همچنین در زمان خرید نیمچه ها باید دقت شود که واکسیناسیون آنها به موقع انجام گرفته باشد. امروزه مشخص شده است که عوامل متعددی در میزان رشد و نمو نیمچه های تخمگذار مؤثر می باشند. عوامل محیطی مانند وضعیت هوا، کیفیت آب و نور، تراکم پرندگان و حرارت سالن بر وضعیت بهداشتی و رشد نیمچه های تخمگذار تاثیر دارند. بکارگیری برخی روش ها در مدیریت پرورش نیمچه های تخمگذار اثر شگرفی بر وزن بدن آنها دارد. برای کاهش میزان نوک زدن به پرها و انگشتان و تقلیل شیوع بیماری مارک و کانی بالیسم، لازم است که نیمچه های تخمگذار در سن هفت تا ده روزگی تحت برنامه نوک چینی قرار گیرند. همچنین در صورت نیاز باید نوک چینی را قبل از سن ده هفتگی تکرار نمود تا از تاثیر آن بر وزن بدن به هنگام انتقال به جایگاه مرغ های تخمگذار کاهش یابد. تخمگذاری مرغ ها به نور وابسته است، هچنین نور یک عامل تعیین کننده برای رسیدن به زمان بلوغ مرغ ها می باشد. توصیه می شود که در طی دوره پرورش نیمچه های تخمگذار برنامه نوردهی با کاهش تدریجی به اجرا درآید. زیرا به این ترتیب در اوایل مرحله بحرانی و تعیین کننده نیمچه ها فرصت بیشتری برای غذا خوردن خواهند یافت. خوراک نیز یکی از مهمترین عوامل موثر بر رشد و نمو نیمچه های تخمگذار است. در این مورد مانند روالی که در مورد اکثریت مرغ های مادر اجرا می شود، قابل توصیه است که برنامه غذایی آن ها شامل یک جیره آغازین، جیره رشد اولی، جیره رشد دوم و جیره پیش از تخمگذاری باشد. سطح کلسیم در جیره مرغ های تخمگذار با گله های گوشتی فرق می کند. بنابراین در زمان تهیه دان برای گله های تخمگذار حتما دان مخصوص تهیه کنید. برای تغذیه اصولی مرغ های تخمگذار و جلوگیری از هدر رفتن دان توصیه می شود دان خوری های استاندارد در هر دوره سنی نیز در داخل سالن استفاده شوند.

سپید طیور

سپید طیور

جوجه ها اغلب روی کف های پوشیده با پنج تا ده سانتی متر از مواد بستری جدید و تازه، دوره پرورش خود را آغاز می کنند. قبل از گاز دادن باید بستر را روی کف آشیانه پهن کرد و تمام تجهیزات مرغداری مورد استفاده تمیز و ضد عفونی شده را روی بستر قرار داد. چندین نوع مواد بستری به طور موفقیت آمیز می توانند مورد استفاده قرار گیرند. هر نوع از این مواد بستری هزینه متفاوتی را به قیمت مرغ تخمگذار در مشهد اضافه می کنند. برای کاهش هزینه ها، می توانید خرید مرغ تخم گذار در مشهد را از سایت سپید طیور در دستور کار قرار دهید. سپید طیور، فروش مرغ تخمگذار در مشهد را بر عهده گرفته است. تراشه های چوب و پوسته های برنج، یکی از محبوب ترین مواد بستر مرغ تخمگذار است. این مواد بیشترین استفاده بین پرورش دهندگان مرغ تخمگذار را دارد. اما کاه چاپر شده پوسته های بادام زمینی، خاک اره و مواد دیگر نیز گاهی اوقات به کار می روند. مواد بستری باید عاری از مواد شیمیایی، عوامل بیماری زا یا دیگر عوامل آلودگی باشند و نباید خیلی گرد و خاک داشته باشند. موادی که جاذب هستند و درجه عایق بودن بالایی دارند، به عنوان مواد بستری بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. به شرطی که گله قبلی مشکلات مربوط به سلامت یا مرگ و میر غیر عادی را تجربه نکرده باشد، می توان از بستر استفاده مجدد نمود. قسمت های خیس یا کپک شده باید برداشته شوند و مواد بستری جدید در صورت نیاز افزوده شوند. با تهویه درست می توان بستر را در وضعیت خوبی نگه داشت. اگر کپک شدن بستر شروع شده است، آن قسمت باید برداشته شود یا اینکه بستر زیر و رو شود. برای اجتناب از تشکیل کپک بستر، آبخوری ها اغلب در فواصل مکرر جا به جا می شوند. پرورش مرغ تخمگذار در مشهد، علاوه بر تأمین تخم مرغ شما، می تواند درآمدهایی را نیز ایجاد کند. به همین دلیل است که در پاسخ به این سوال که مرغ تخمگذار در مشهد چیست، به شما پیشنهاد شروع به کار و پرورش مرغ تخمگذار در مشهد را دادیم. اگر به پرورش مرغ تخمگذار در مشهد علاقه مند شده اید، نخستین کاری که باید انجام دهید، خرید مرغ تخمگذار در مشهد می باشد. برای خرید مرغ تخمگذار در مشهد، باید این پرنده را با مناسب ترین قیمت مرغ تخمگذار در مشهد تهیه کنید. فروشگاه سپید طیور، فروش مرغ تخمگذار در مشهد را با مناسب ترین قیمت مرغ تخمگذار در مشهد ارائه می دهد. با مقایسه قیمت های فروشگاه سپید طیور با فروشگاه های دیگر، از این موضوع که سپید طیور، محصولاتش را با مناسب ترین قیمت ارائه می کند، اطمینان پیدا خواهید کرد.

مرغ تخمگذار در مشهد از کجا بخریم

یافتن فروشگاهی مطمئن برای خرید مرغ تخمگذار در مشهد، می تواند دغدغه ها و نگرانی ها را تا حد زیادی کاهش دهد. برای پاسخ به این پرسش که مرغ تخمگذار در مشهد از کجا بخریم، باید به ویژگی های یک فروشگاه معتبر اشاره کنیم. نخستین ویژگی یک فروشگاه معتبر را می توان کیفیت دانست. داشتن کیفیت، از مهم ترین نکات یک محصول است. برای مثال، در زمینه فروش مرغ تخمگذار در مشهد، باید از نژاد مرغ تخمگذار مطمئن باشیم. به علاوه، سن دقیق مرغ تخمگذار بسیار مهم است. مرغ تخمگذار نباید مریض و بی حال به نظر برسد. همینطور، عملیات نوک چینی باید به خوبی انجام شده باشد. یکی دیگر از عواملی که یک فروشگاه را به فروشگاهی پرفروش تبدیل می کند، قیمت مناسب آن است. فروشگاه سپید طیور محصولات خود را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت، به فروش می رساند. حتی اگر شما به دنبال راه اندازی مجموعه پرورش مرغ به صورت صنعتی نیز هستید و نیاز به خرید مرغ با تعداد بالا هستید، می توانید به فروشگاه سپید طیور اطمینان کنید. اگر قصد ایجاد مجموعه پرورش مرغ به صورت صنعتی را دارید، یکی از نکاتی که باید به آن توجه کافی داشته باشید، انتخاب لانه مناسب برای مرغ تخمگذار در مشهد است. در مرغداری های صنعتی جوجه ها تا قبل از رسیدن به مرحله تحریک نوری بر روی بستر پرورش داده میشوند و سپس به قفس های مکانیزه منتقل می شوند. اما پرورش مرغ بومی تخمگذار بیشتر بر روی بستر شکل میگیرد. در حال حاضر عملی ترین راه این است که مرغ های تخمگذار تجاری در دوران پرورش مرغ تخمگذار و رشد در یک سالن نگهداری شوند ولی سنی که مرغ ها به بخشی دائمی دوران تولید منتقل می شوند متفاوت است. اگر بخواهند مرغ ها را در دوران تولید بر بستر نگهداری کنند، احتمالا تا حدود بیست هفتگی در سالن دوران رشد، نگهداری خواهند شد. اگر قصد بر این است که مرغ ها در زمان تولید به سیستم قفس بروند، در سنین بین چهاده تا بیست هفتگی به سالن دوران تولید انتقال خواهند یافت. ولی در حال حاضر اکثرا تمایل دارند که در سنین پایین و معمولا حدود هجده هفتگی مرغ ها را انتقال دهند. چون مرغ ها در سن هجده هفتگی نسبت به مرغ های مسن تر به سطح کمتری نیاز دارند، این امر باعث می شود تا ظرفیت سالن دوران رشد تغییر یابد و تعداد بیشتری در سالن نگهداری شوند. برای جوجه های یک روزه تا یک هفته، صرف نظر از سیستم تغذیه منظم سینی های خوراک و ظروف آب اضافی باید در منطقه پرورش یک هفتگی برای اطمینان از دسترسی تمام جوجه ها به آب و غذا وجود داشته باشد. در فاصله چهار تا شش روزگی همین که جوجه ها موقعیت آبخوری ها و دانخوری های اتوماتیک را یافتند، به تدریج اقدام به جمع آوری سیستم موقت می کنیم. سیستم خوراک دهی معمول مورد استفاده برای جوجه ها، دانخوری های زنجیری و کانالی آویزان اتوماتیک می باشد یا سیستم آتوماتیک معلق زنجیری می باشد. این سیستم ها به طور عادی ایجاد یک مدار کامل در آشیانه می کنند که اگر تمام جوجه ها دسترسی به غذا داشته باشند، از اقتضای کافی دان خوری اطمینان حاصل شود. آبخوری ها معمولا نوع اتوماتیک، آویزان و زنگی شکل می باشند، از آبخوری های نیپلی جدید تر هم استفاده می شود. در قسمت مرغ تخمگذار در مشهد چیست، در مورد هزینه های خرید مرغ تخمگذار در مشهد صحبت کردیم. پس از پرورش صنعتی مرف تخمگذار، می توانید شروع به فروش مرغ تخمگذار در مشهد کنید. لانه های مرغ های تخمگذار باید دارای شرایطی باشند. در ادامه به شرایط این لانه ها خواهیم پرداخت. برای تخمگذاری مرغ ها می توانید دور تا دور سالن را با لانه های تخمگذاری پوشش دهید. برای تهیه لانه می توان از جعبه های پلاستیکی و یا چوبی استفاده کرد. در داخل لانه نیز استفاده از پوشال توصیه می شود. تعداد لانه های تخمگذاری باید به اندازه کافی باشد تا مرغ ها بتوانند برای تخمگذاری به لانه ها مراجعه کنند. در غیر اینصورت آنها در گوشه و کنار سالن عادت به تخمگذاری نموده و این نوع تخم مرغ ها بیشتر در معرض شکستگی می باشند.


سپید طیور

سپید طیور

همچنین در این صورت ممکن است مرغ ها دچار عارضه تخم خوری شوند که یک معضل اساسی برای پرورش دهنده خواهد بود. لذا به تعداد کافی، لانه تخمگذاری در داخل سالن مستقر نمایید. گرچه مرغ بومی مقاومت بالایی در برابر بیماری دارد ولی لازم است که در برابر بیماری های خطرناک طیور از جمله آنفولانزا، نیوکاسل، برونشیت و … واکسینه شوند. البته واکسیناسیون طیور بر اساس آلودگی منطقه ای و تشخیص دامپزشک و کارشناس اداره جهاد باید انجام گیرد. بنابراین برای واکسیناسیون مرغ های بومی به این مرکز مراجعه نمایید. توجه به رعایت اصول اصلی این کار و شناخت نحوه تغذیه، نوردهی، و شرایط نگهداری می تواند راندمان را به شکل عجیبی بالا ببرد. بنابراین، بی توجهی به این اصول در اصل سود شما را از پرورش مرغ تخمگذار کاهش می دهد. همانطور که اشاره شد یکی از اصول پرورش مرغ تخمگذار در مشهد، شناخت نحوه تغذیه آن ها ست. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد رژیم غذایی و نحوه تغذیه مرغ های تخم گذار اطلاعاتی کسب کنید. برای تعیین تغذیه مرغ تخم گذار احتیاج به یک برنامه علمی و دقیق است که بسته به نیاز طیور، جیره بندی ها متفاوت می ‌باشند. مرغ ها از دسته همه چیز خوارها هستند ولی برای این که این مرغ ها تخمگذاری بهتر و منظم تری داشته باشند باید از جیره غذایی استانداردی در تغذیه آن ها استفاده شود. برای اینکه مواد غذایی مورد نیاز روزانه مرغ تامین شود باید غذای مرغ یا همان جیره غذایی شامل غلات، مکمل های پروتئینی، ویتامین ها، مواد معدنی و چربی باشد. در بعضی از مواقع، فراهم نمودن یک جیره غذایی کامل به معنای پرداخت هزینه های زیادی می باشد. پرورش دهندگان در چنین مواقعی برای کاهش هزینه ها، قسمتی از جیره غذایی را با مواد غذایی مانند ضایعات نانوایی ها، پودر گوشت، سبوس گندم و باقی مانده سبزیجات و میوه ها جایگزین می کنند. نکته بسیار مهم این که استفاده از هورمون ها در تغذیه مرغ های تخمگذار به هیچ وجه توصیه نمی شود. برای تغذیه این طیور از مواد غذایی مانند غلات، مکمل های پروتئین، مواد معدنی، ویتامین ها و چربی بهره می گیرند. علاوه بر این محرک های رشد مانند باسیتراسیون و کوکسیدیوستات ها گاهی ممکن است به جیره غذایی آن ها اضافه شوند. تولید کنندگان تخم مرغ، گله های خود را مرتب زیر نظر داشته و از لحاظ تولید و مقدار جیره غذایی بسیار مراقب گله خواهند بود که گله جیره غذایی را برای تولید تخم و کسب درآمد بالا به طور کامل مصرف کند. یکی از مواردی که باید مورد توجه قرار دهید جلوگیری از رشد مایکونوکسین ها در جیره غذایی می باشد. به همین منظور از مواد بازدارنده رشد کپک استفاده می شود، زیرا مایکونوکسین برای پرندگان مضر می باشد. به این نکته توجه داشته باشید که غذای مرغ تخمگذار بر اساس سن و دوره تخمگذاری پرنده می‌تواند متفاوت باشد. ربوهیدرات ها در تغذیه مرغ تخم گذار با اهمیت تر از سایر مواد غذایی می باشند. اما برای افزایش انرژی مواد غذایی از چربی ها استفاده می شود علف های سبز و برگ های خشک شده و پودر یونجه خشک شده جزء گیاهان سبز در تغذیه‌ی طیور می باشند. پروتئین گیاهی مورد نیاز در غذای مرغ تخمگذار شامل سویا، تخم پنبه و بادام زمینی ست که بعد از غلات، این گونه پروتئین ها در جیره غذایی آنها بسیار مهم می باشند. همچنین فراموش نشود که پودر ماهی همان پروتئین ماهی ست که اهمیت زیادی دارد. پروتئین حیوانی نیز شامل پودر گوشت و استخوان، اضافه های کشتارگاه طیور و محصولات لبنی می شود. توجه کنید که مواد معدنی مورد نیاز نیز شامل کلسیم، منیزیم، گوگرد، نمک و فسفر می‌باشد. برای تغذیه مرغ خانگی نیز می‌توانید از موادی همچون گندم، ذرت و یا دان آماده مرغ استفاده کنید. همچنین از آنجایی که مرغ ها تقریبا همه چیز می خورند، می‌توان غذای مرغ های خانگی و روستایی را از طریق پسماند های غذا، میوه ها، سبزیجات و ... تأمین نمود. از دیگر مواردی که حتما باید در نظر گرفت، تامین مقدار مورد نیاز سنگریزه و کلسیم در جیره است که اهمیت بالایی نیز دارد. توجه داشته باشید که مقدار مواد غذایی بر حسب انرژی آن ها محاسبه خواهد شد. همچنین مقدار مواد غذایی مورد نیاز به نوع غذا، سن پرنده، وزن بدن و حرارت محیط پرورش و نگهداری مرغ تخمگذار دارد. از آنجایی که مرغ های تخم گذار برای تولید تخم ها به کلسیم احتیاج دارند باید حتما دو و نیم درصد کلسیم در جیره‌ی غذایی آنها وجود داشته باشد. خوراک آردی مناسب باید ترکیبی از غلات آسیاب شده به همراه کنسانتره و مواد پروتئینی، املاح معدنی و ویتامین ها باشد. یکی از مواردی که بسیار مورد توجه قرار دارد، وزن و رشد مرغ های تخم گذار است. وزن کردن مرغ در سالن بطور تصادفی بوده و با ترازو و با حساسیت پنجاه گرم انجام می شود. این کار از پنج هفتگی شروع و به صورت هفتگی تکرار می گردد. وزن دقیق هر مرغ تخم گذار باید قبل از تغییرات جیره انجام شود و چنانچه وزن پرنده پایین باشد، باید با دادن جیره های مناسب آن ها را به وزن مورد نظر برسانید. فراموش نشود که تراکم بیش از حد، بیماری و درست مصرف نکردن مواد مغذی، وضعیت غیر طبیعی گله را نشان می دهد. گندم برای مرغ تخمگذار بسیار مهم بوده و نقش ویژه ای در تغذیه آنها دارد. ارزش غذایی گندم را می‌توانید از نرمی و سختی آن تشخیص دهید. ناگفته نماند که گندم های سخت، پروتئین بیشتری دارند اما به طور کلی گندم از نظر پروتئینی فقیر می باشد. باید توجه داشت که استفاده از گندم در جیره غذایی پرندگان جوان نباید بیشتر از سی درصد باشد تا دچار مشکلات گوارشی نشوند. به طور کلی بهترین روش برای تامین تغذیه پرندگان تخمگذار استفاده از دانخوری های اتوماتیک است. این سیستم ها علاوه بر کنترل دقیق بر جیره غذایی، نقش قابل توجهی نیز در صرفه جویی دان ایفا می‌کنند. یک مرغ بالغ که در حال تخم گذاری ست باید در روز حدود صد و ده گرم غذای مناسب مصرف کند. البته تغذیه مرغ ها با توجه به سن و دوره ی آن ها تعیین می شوند. به همین دلیل، توجه به رژیم غذایی و نحوه غذا دادن به مرغ ها، می تواند راندمان کار را به طرز شگفت انگیزی افزایش دهد. برای وارد شدن به این زمینه، می توانید خرید مرغ تخمگذار در مشهد را از فروشگاه سپید طیور تهیه کنید. سپید طیور با سال ها سابقه درخشان در امر فروش انواع طیور، به ویژه انواع مرغ، مناسب ترین قیمت مرغ تخمگذار در مشهد را ارائه می دهد. همین امر، می تواند پاسخ به این پرسش که مرغ تخمگذار در مشهد از کجا بخریم، باشد. کارشناسان سپید طیور آماده اند تا به پرسش های شما پاسخ دهند. شما عزیزان می توانید با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرموده و از تجربیات کارشناسان مجرب فروشگاه سپید طیور استفاده کنید. سپید طیور، از ابتدای تأسیس، اصل خود را بر مشتری مداری استوار کرده است. به همین دلیل، پس از سال ها فعالیت در زمینه فروش طیور توانسته رضایت مشتریان خود را جلب کند.

می خواهیم نگاهی بیندازیم به وب سایت پشم سنگ آرین عایق که در حوزه نامبرده فعال است. این مجموعه قادر به عایق کاری لوله های ساختمان با بهترین کیفیت می باشد. عایق کاری لوله های پتروشیمی را هم انجام می دهد و به خوبی بر این کار مسلط است. در کنار این قضیه از عهده عایق کاری لوله های صنعتی نیز به خوبی بر می آید. یکی دیگر از اقدامات قابل انجام توسط مجموعه عایق کاری سقف است که به شدت حرکت قابل توجهی محسوب می شود. دستگاه های مختلفی را می توان عایق بندی نمود از جمله عایق کاری چیلر که به خوبی توسط مجموعه صورت می گیرد. همچنان که می بینید در حال ارائه خدمات مربوط به عایق کاری سقف شیروانی | عایق کاری زیر شیروانی نیز می باشیم. در کنار موارد قبل، از عایق کاری صوتی دیوار هم غافل نشده ایم. از مهم ترین تحرکات اخیر ما، باید به عایق بندی و عایق کاری حرارتی، صوتی و رطوبتی کف ساختمان اشاره نمود.