advertise

فروش مرغ تخمگذار گلپایگانی در اراک

سپید طیور

خرید مرغ تخمگذار گلپایگانی در اراک

پرورش مرغ تخمگذار گلپایگانی در اراک را می توان یکی از سودآور ترین مشاغل مربوط به مزرعه دانست. اولین قدم برای پا گذاشتن در این راه، خرید مرغ تخمگذار گلپایگانی در اراک از فروشگاه هایی ست که فروش این پرنده را بر عهده دارند. سپید طیور، خرید مرغ تخمگذار گلپایکانی در اراک را برای شما بسیار آسان کرده است. خرید مرغ تخمگذار گلپایگانی در اراک را می توانید با مراجعه به سایت سپید طیور به انجام برسانید. برای آشنایی بیشتر با این مسئله، لازم است تا در مورد تاریخچه مرغ و پرورش آن اطلاعاتی کسب کنیم. مرغ از جمله ماکیانی می باشد که انسان ها موفق به اهلی کردن آن شدند. پس از این اتفاق بود که از مرغ برای گوشت و تخم آن استفاده می کردند. در ابتدا، استفاده از گوشت مرغ، اصلی ترین دلیل پرورش این ماکیان بود. ولی در ادامه و با شناخت مردم از خواص تخم مرغ، قضیه به کلی تغییر کرد. از آن پس، تخم مرغ بیشتز از گوشت این پرنده در رژیم غذایی انسان ها دیده می شد. برای آشنایی بیشتر با این پرنده، لازم است که تاریخچه آن را تحت عنوان خرید مرغ تخمگذار گلپایگانی در اراک، مطالعه کنید. کارشناسان اولین نشان های مرغ را به بیش از سه هزار سال قبل از میلاد مسیح نسبت می دهند. اکثر کارشناسان معتقد اند که نمونه های نخستین مرغ ها در هندوستان می زیسته اند. با این حال، هستند کارشناسانی که معتقد اند، ویتنام نخستین خاستگاه مرغ ها می باشد. طبق نظریه اول، نخستین مرغ ها در هندوستان می زیسته اند. سپس، در طول زمان این مرغ ها به منطق غربی تر آمده و پس از مدتی، در اقصی نقاط جهان دیده شدند. وارد شدن مرغ به ایران، هزار سال قبل از میلاد مسیح تخمین زده می شود. این مرغ های نیمه وحشی، توسط اقوام آریایی وارد ایران شدند و پس از مدتی، با همت و تلاش مردم، اهلی گشتند. در آن زمان، مرغ ها، تخم مرغ زیادی تولید نمی کردند. در این باره می تواند به این نکته اشاره کرد که مرغان بومی آن زمان، هر ساله در حدود پانزده تخم مرغ تولید می کردند که اکثرا برای تولید مثل آن ها استفاده می شد. با این مقدار تولید تخم مرغ، مردم به هیچ وجه به فکر استفاده از آن به عنوان غذا نیفتاد. با این حال، پس از اصلاح نژاد های ایجاد شده بر گونه های مختلف مرغ، تعداد تخم مرغ تولیدی آن ها بیشتر و بیشتر شد. برای استفاده از تخم مرغ، لازم است تا خرید مرغ تخمگذار گلپایگانی در اراک را در دستور کار خود قرار دهید. برای این کار کافی ست وارد سایت سپید طیور شده و با کارشناسان این مجموعه، تماس حاصل فرمایید.

سپید طیور

سپید طیور

پس از بهره بردن ایرانیان از مرغ، این ماکیان به یونان نیز برده شد و از آن جا تمامی اروپا را فرا گرفت. در آن زمان، فقط خانه های روستایی چند مرغ داشتند و از تخم مرغ و گوشت آن استفاده می کردند. خروس ها به محض این که پروار می شدند، برای گوشت مورد استفاده قرار می گرفتند و مرغ ها برای تخم گذاری باقی می ماندند. با این حال، گوشت مرغ های پیر نیز برای استفاده در خورش در نظر گرفته می شد. برای پرورش مرغ و بهره گیری از آن، خرید مرغ تخمگذار گلپایگانی در اراک از بزگترین مرغ تخمگذار گلپایگانی در اراک یعنی سپید طیور، بهترین راه است. قیمت مرغ تخمگذار گلپایگانی در اراک، در سپید طیور بسیار پایین تر از فروشگاه های دیگر می باشد. به همین دلیل است که فروش مرغ تخمگذار گلپایگانی در اراک را سپید طیور به نحو احسن انجام می دهد. تاریخچه استفاده از مرغ در ایران، ما در رسیدن به جواب این پرسش که مرغ تخمگذار گلپایگانی در اراک چه ویژگی هایی دارد، کمک می کند. تا اواسط دهه سی شمسی، پرورش مرغ در ایران در روستا ها انجام می شد. گوشت این مرغ های بومی، طعم و عطر بسیار خوبی داشتند ولی این نوع پرورش، به هیچ وجه راندمان خوبی نداشت. پس از تأسیس ؤسسه جوجه کشی نارمک، تغییری اساسی در نحوه پرورش مرغ ها شکل گرفت و اکثر مرغ مصرفی از روش های صنعتی تولید می شد. با این حال، پرورش مرغ در روستا ها ادامه پیدا کرد. امروزه، بیش از بیست و شش میلیارد مرغ در سرتاسر این کره خاکی زندگی می کنند. همین رقم، نشان از استفاده روزافزون ما انسان ها از این ماکیان پرکاربرد دارد. برای آغاز پرورش مرغ ها، می بایست خرید مرغ تخمگذار گلپایگانی در اراک را عملی کنید. این کار از طریق سایت سپید طیور که فروش مرغ تخمگذار گلپایگانی در اراک را بر عهده دارد، میسر است. برای این کار، می توانید به سایت سپید طیور وارد شده و با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.


استفاده انسان ها از مرغ، از پیدایش این ماکیان، روز به روز در حال افزایش بوده و هیچ گاه رو به افول نگذاشته است. پرورش انواع مرغ همواره امری پر سود در نظر گرفته می شود. دلیل این امر این می باشد که با راهکار های فراوانی که وجود دارد، هزینه های پرورش مرغ بسیار پایین آمده است. برای مثال، امروزه پس از شش هفته، مرغ های پروار به وزن دلخواه تولید کننده می رسند و به کشتارگاه ها ارسال می شوند. در صورتی که قبل از اصلاح نژاد این ماکیان، برای رسیدن به وزن تعیین شده، بیش از نه هفته زمان لازم بود. این امر به واسطه کشفیات جدید از ساختار بدن مرغ و نیاز های آن، ممکن شد. برای مثال، کولین ماده ای ست که برای رشد مرغ ضروری می باشد. این ماده، در بیست روز نخست زندگی مرغ، در بدن مرغ تولید نمی شود. با این حال، مقدار کافی از این ماده در غذای جوجه ها وجود دارد. این مقدار، برای رشدی که تولید کننده انتظار آن را دارد، مناسب نیست. در نتیجه، پرورش دهنده مرغ، مقداری کولین به غذای آن ها اضافه می کند. این مقدار اضافه شده، سرعت رشد جوجه ها را افزایش داده و راندمان کار را بالاتر می برد. در مرغ های تخم گذار نیز از این روش ها برای افزایش میزان تخم کذاری در سال استفاده می شود. یکی دیگر از این روش ها، استفاده از نور قرمز رنگ در محل پرورش مرغ ها ست. نور قرمز برای مرغ ها، آسایش به ارمغان می آورد و استرس را از آن ها دور می کند. با استفاده از لامپ هایی با نور قرمز رنگ، راندمان پرورش انواع مرغ ها بسیار بالاتر می رود. برای این که شما نیز بتوانید وارد این صنعت پر سود شده و از مزایای آن بهره ببرید، لازم است تا خرید مرغ تخمگذار گلپایگانی در اراک را با بهترین قیمت مرغ تخمگذار گلپایگانی در اراک عملیاتی کنید. فروش مرغ تخمگذار گلپایگانی در اراک با بهترین قیمت در فروشگاه اینترنتی سپید طیور صورت می گیرد. خرید مرغ تخمگذار گلپایگانی در اراک کاری بسیار تخصصی ست و نیاز به تجربه بالایی دارد. کارشناسان مجموعه سپید طیور آماده اند تا شما را برای داشتن بهتریت خرید، راهنمایی کنند. برای این کار کافی ست وارد سایت سپید طیور شده و با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

سپید طیور
سپید طیور

قیمت مرغ تخمگذار گلپایگانی در اراک

قیمت مرغ تخمگذار گلپایگانی در اراک را می توان متأثر از عوامل زیادی دانست. این که نژاد این نوع مرغ، گلپایگانی بوده و ناخالصی از دیگر نژاد ها نداشته باشد، کیفیت و به دنبال آن قیمت را بالا می برد. با این حال، فروشگاه سپید طیور، مرغ تخمگذار گلپایگانی در اراک را با بالا ترین کیفیت و قیمت مناسب در اختیار شما عزیزان قرار می دهد. در ادامه این نوشتار، با موضوع قیمت مرغ تخمگذار گلپایگانی در اراک به بررسی مرغ های گلپایگانی خواهیم پرداخت. قبل از هر چیزی، یادآوری این موضوع مهم است که اکثریت قریب به اتفاق مرغ ها و جوجه هایی که در سطح کشور تحت عنوان جوجه بومی به فروش میرسند، به صورت صد در صد بومی نیستند. مرغ هایی که تحت عنوان مرغ بومی یا مرغ محلی پرورش داده می شوند، به سه دسته تقسیم می شوند. مرغ های دورگه نخستین نوع از این مرغ ها می باشد. این مرغ ها حاصل تلاقی مرغ های بومی و نژاد های تخمگذار رنگی مانند نژاد ولسامر هلندی محسوب می شوند. به علت رنگی بودن پرها و رنگ پوسته تخم مرغ آن ها، این ماکیان به عنوان مرغ بومی توسط مردم خرید و فروش می شود و حتی روستا های شمالی کشور مملو از اینگونه مرغ ها ست. این دسته از مرغ ها بیشتر جهت مصارف گوشتی مناسب هستند و از تخمگذاری متوسطی بین صد و بیست تا دویست تخم در سال برخوردار اند. از نشانه های ظاهری مرغ دورگه می توان این مرغ ها را از دیگر مرغ ها متمایز نمود. درشت قامت بودن آن در مقایسه با مرغ بومی و وزن بیشتری که به نسبت به مرغ بومی می گیرند، یکی از تفاوت های مرغ های دورگه و مرغ های بومی می باشد. دلیل این امر این است که نژاد ولسامر هلندی، بلند قامت تر و بزرگتر از مرغ های بومی می باشد. مرغ های دورگه مقاومت کمتری در مقایسه با مرغ های بومی دارند و ضریب تبدیل آن ها سه می باشد.


از جمله مرغ های دورگه معروف مرغ دورگ گلپایگان، ورامین و کرمانشاه هست. لازم به ذکر می باشد که مرغ گلپایگان از سایر دورگها بهتر است. همچنین باید بدانید که در هر متر مربع از بستر میتوان تا ده مرغ دورگه را پرورش داد. در این مقاله، با عناوین فروش مرغ تخمگذار گلپایگانی در اراک و خرید مرغ تخمگذار گلپایگانی در اراک، در مورد این که مرغ تخمگذار گلپایگانی در اراک چه ویژگی هایی دارد و این که بزرگترین مرکز فروش مرغ تخمگذار گلپایگانی در اراک کدام فروشگاه است، سخن خواهیم گفت. در قسمت قبل، در مورد مرغ های دورگه صحبت کردیم. در ادامه در مورد مرغ های رنگی و مرغ های تخمگذار بومی اصلاح شده نکاتی را بیان می کنیم. نوع دوم مرغ ها، مرغ های رنگی می باشند. نژاد های خارجی مرغ های شناسنامه دار دارای انواع مختلف با پرهای رنگی هستند که از قضا رنگ پوسته تخم مرغ آن ها نیز رنگی ست. این رنگ می تواند از قهوه ای روشن تا تیره و نیلی متغیر باشد. این دسته از مرغ ها نیز در برخی مراکز پرورش داده می شوند و تخم مرغ آن ها در بازار به عنوان تخم مرغ رسمی که متاسفانه یک نامگذاری اشتباهی هست، عرضه می شوند. میزان تخمگذاری مرغ های رنگی بالا بوده، نزدیک به سیصد تخم در سال است و جزو مرغ های تجاری محسوب می شوند. ضریب تبدیل مرغ رنگی دو و دو دهم می باشد. از جمله این مرغ ها، می توان مرغ لوهمن قهوه ای، ردایلندرد، بارد، ساسکس و تریو را نام برد. در هر متر مربع از بستر میتوان تا ده مرغ رنگی را پرورش داد. برای خرید این نوع مرغ ها و خرید مرغ تخمگذار گلپایگانی در اراک با قیمت مرغ تخمگذار گلپایگانی در اراک می توانید وارد سایت سپید طیور شده و با کارشناسان این مجموعه صحبت کنید.

سپید طیور

سپید طیور

همان طور که اشاره کردیم، دسته سوم را مرغ های تخمگذار بومی اصلاح نژاد شده تشکیل می دهند. مرغ بومی ایران قبل از اصلاح نژاد، از تولید سالانه کمی برخوردار بودند. یعنی در حدود پنجاه تا هشتاد تخم در سال. اما پس از شروع اصلاح نژاد مرغ تخمگذار بومی در مرکز اصلاح نژاد مرغ بومی، میزان تولید تخم مرغ آن ها افزایش یافت، تا به تعداد صد و شصت الی صد و هشتاد تخم در سال رسید. لازم به ذکر است که این میزان تخمگذاری با اعمال مدیریت خوب و سالن پرورش مناسب و همچنین خوراک مناسب قابل افزایش است و رنگ پوسته تخم مرغ مرغ بومی اصلاح نژاد شده سفید،کرم و قهوه ای روشن می باشد. همچنین میزان مصرف دان در مرغ بومی اصلاح نژاد شده بصورت چشمگیری کاهش یافته و از دوازده گرم در روز شروع شده و در اوج مصرف به صد و ده گرم در روز می رسد. در جیره این گونه از مرغ های تخمگذار بهتر است به صورت جانبی از سبزیجات استفاده شود و همچنین باید بخشی از تأمین غذای روزانه آن ها، جهت صرفه اقتصادی بالاتر، توسط چرای آزاد در مراتع انجام شود. لازم به ذکر است که در هر متر مربع از بستر میتوان تا ده مرغ بومی را پرورش داد. مرغ های بومی اصلاح شده که در بالا به آن اشاره شد، در مراکز اصلاح نژاد مرغ بومی مرکز تحقیقات پرورش می یابند که بر روی اصالت نژادی آن ها تاکید می شود. انواع مرغ هایی که ذکر کردیم، در فروشگاه سپید طیور موجود اند. برای خرید مرغ تخمگذار گلپایگانی در اراک و دیگر انواع مرغ ها، می توانید روی سپید طیور حساب ویژه ای باز کنید. قیمت مرغ تخمگذار گلپایگانی در اراک در سایت سپید طیور، مناسب تر از فروشگاه های دیگر است. دلیل این امر، این است که فروش مرغ تخمگذار گلپایگانی در اراک در سپید طیور در مقیاس بالا صورت می گیرد. برای خرید مرغ تخمگذار گلپایگانی در اراک، می توانید به سایت سپید طیور اطمینان کنید. پس از خرید مرغ تخمگذار گلپایگانی در اراک از این سایت و تجربه کردن خریدی لذت بخش، سپید طیور به فرروشگاه اینترنتی مورد علاقه شما تبدیل خواهد شد. با خرید مرغ تخمگذار گلپایگانی در اراک از سپید طیور، تجربه خریدی مطمئن و به صرفه را خواهید چشید.

بزرگترین مرکز فروش مرغ تخمگذار گلپایگانی اراک

با خرید از بزرگترین مرکز فروش مرغ تخمگذار گلپایگانی در اراک، از کیفیت ماکیان دریافتی اطمینان کامل خواهید داشت. بزرگترین مرکز فروش مرغ تخمگذار گلپایگانی در اراک را می توان فروشگاه سپید طیور دانست. خرید از این سایت به راحتی امکان پذیر است. فقط لازم است که به سایت سپید طیور مراجعه کرده و با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید. مشاوران سایت سپید طیور آماده اند تا شما را در داشتن بهترین انتخاب، همراهی کنند. برای آشنایی بیشتر با مرغ تخمگذار گلپایگانی در اراک، لازم است تا تفاوت مرغ و خروس را بیشتر درک کنیم. مرغ و خروس ها تا قبل از یک ماهگی قابل تشخیص نیستند و پرورش دهنده های روستایی آن را با هم پرورش می دهند تا اینکه به سن بلوغ می رسند و از طریق خصوصیات ظاهری به راحتی قابل تشخیص هستند، اما در مرغداری ها و واحد های پرورشی صنعتی با استفاده از روش های تعیین جنسیتی جوجه مرغ و جوجه خروس را از هم تشخیص می دهند. مرغ و خروس خانگی یکی از ماکیان سانان است. مرغ خانگی نر، خروس نامیده می شود. مرغ یا ماکیان از خانواده ی قرقاولان یا سیخک داران، زیر رده نو مرغان و از راسته ماکیان سانان می باشد. تفاوت های بین مرغ و خروس به تمایز های ظاهری و رفتاری آن ها و سیستم بدنی شان بر می گردد که به صورت جداگانه در ادامه درباره هر مورد نکاتی را ذکر می کنیم. تفاوت ظاهری از مهم ترین عواملی ست که خروس و مرغ را از هم متمایز می کند. مهم ترین تفاوت ظاهری مرغ و خروس ها به تاج و ریش آن ها مربوط می شود. به قسمت گوشتی قرمز رنگ بالای سر مرغ و خروس تاج و به بخش زیر چانه ریش گفته می شود. معمولا تاج و ریش خروس ها بلند تر و پر رنگ تر از مرغ است، البته در همه نژادها این گونه نیست، چون برخی از مرغ و خروس ها به جای گوشت، در بالای سر خود پر و کرک دارند. به عنوان نمونه می توان به مرغ و خروس ابریشمی و لهستانی اشاره کرد.

سپید طیور

سپید طیور

دومین تفاوت ظاهری مرغ و خروس ها به وزن و اندازه بدن آن ها مربوط می شود، خروس ها بزرگ تر و قوی تر از مرغ ها به نظر می رسند و معمولا سینه پهن تر و گردن دراز تری دارند. خروس ها حدودا دو الی سه کیلو از مرغ ها سنگین تر هستند. سومین تفاوت ظاهری به پر های بدن مرغ ها و خروس ها برمی گردد. معمولا مرغ ها ترکیب ساده ای از پرها در بدن خود دارند و دم کوتاهی دارند. اما خروس ها دارای پرهای رنگی بیشتری در بدن خود هستند و دم بلندتری دارند که پر از پرهای رنگارنگ است که خداوند این موهبت را جهت انتخاب جفت به خروس ها و در کل پرنده های نر اعطا کرده است. تفاوت رفتاری مرغ و خروس دیگر تفاوت بین جنس نر و ماده این ماکین می باشد. در کل مرغ ها آرام و خونگرم هستند ولی خروس ها دارای روحیه جنگی هستند و از قلمرو خود و مرغ های خود محافظت می کنند. خروس اغلب بیش از یک جفت برای خود انتخاب می کند و چون قادر به محافظت از تک تک لانه ها نمی باشد، اغلب از منطقه ای مراقبت می نماید که مرغ هایش در آنجا هستند و در صورتی که خروس دیگری به محدوده او نزدیک شود، به او حمله می کند. در طول روز خروس در مکانی بلندتر از زمین بین یک تا دو متر می نشیند و از محدوده و مرغ هایش در برابر خطر حمله جانوران و خروس های دیگر محافظت می کند و چنانچه احساس خطری نماید با تولید صداهایی از خود به مرغ ها اعلام خطر می نماید. مرغ ها معمولا تمایل دارند در جایی که از قبل در آنجا تخم بوده باشد، تخمگذاری کنند و معمولا تخم های آشیانه های اطراف را نیز به محل خود انتقال می دهند. گاهی نیز ممکن است بر سر تخم گذاری در یک محل خاص با هم درگیر شده و حتی اگر محل کوچک باشد روی هم تخم می گذارند. مرغ ها قادر به پریدن در مسافتهای بلند و طولانی نیستند، ولی نژادهای سبکتر می توانند از نرده و یا شاخه ها و جایی که بطور طبیعی استراحتگاه آن ها می باشد، بپرند.


مرغ ها یا اجتناب از خطر، عمل پریدن را انجام می دهند. مرغ ها اجتماعی بوده و به صورت گله ای زندگی می کنند و دارای یک نوع سلسله مراتب هستند که در آن عده ای از پرندگان در بدست آوردن خوراک و محل استراحت به دیگر پرندگان برتری دارند. برداشتن تعدادی از مرغ و خروس ها از گله سبب اخلال در این نظم می شود تا دوباره سلسله مراتب جدید برقرار شود. افزودن پرندگان جدید بویژه پرندگان جوان به گله معمولا موجب درگیری می شود. خرید انواع مرغ و خروس به خصوص، خرید مرغ تخمگذار گلپایگانی در اراک، از راهی ساده یعنی سپید طیور انجام می شود. سایت سپید طیور ارائه دهنده انواع طیور و لوازم مورد استفاده برای طیور می باشد. به طوری که می توان گفت هر چیزی که برای طیور شما لازم است، در سایت سپید طیور یافت می شود. پرورش مرغ، صنعتی سودآور محسوب شده و هر روزه بر متقاضیان آن استفاده می شود. قیمت پایین مرغ نسبت به گوشت های دیگر را می توان عامل این اتفاق دانست. پرورش مرغ تا حدی به صرفه است که بیل گیتس، بنیانگذار ابر شرکت مایکروسافت و یکی از ثروتمندترین افراد جهان در وبلاگ خویش، مقاله ای با عنوان یک جوجه می تواند دنیا را تغییر دهد، منتشر کرد. او در این مقاله به این نکته اشاره می کند که هیچ سرمایه گذاری ای وجود ندارد که درصد بازدهی آن مثل پرورش مرغ باشد. بیل گیتس برای این ادعای خود چهار دلیل نیز آورده است که آن ها را به ترتیب مرور می کنیم. او اولین دلیل خود را این گونه بیان می کند. پرورش مرغ، آسان و کم هزینه است چرا که هرچه روی زمین ریخته باشد را می خوردند (هر چند اگر به آن ها غذای مرتب بدهیم سریع تر رشد می کنند). آن ها به یک سرپناه احتیاج دارند که با کمی چوب و سیم می توان آن را ساخت تا بتوانند تخمگذاری کنند و در ضمن برای سلامت آن ها تعدادی واکسن لازم است که گرانترین شان نیوکسل است و قیمت آن بیست سنت بیشتر نیست. دلیل دوم بیل گیتس این است که مرغ ها سرمایه گذاری خوبی هستند چرا که پرورش آن ها بصورت دائمی و تصاعدی سود می دهد.

سپید طیور

سپید طیور

فرض کنید یک روستایی با پنج مرغ شروع کند و همسایه او یک خروس داشته باشد که تخم ها را بارور کند. بعد از سه ماه، فرد روستایی ما صاحب چهل مرغ و خروس می شود. با در نظر گرفتن پنج دلار برای هر قطعه، سالیانه به هزار دلار درآمد خواهد رسید. حال آن که خط فقر سالیانه آن ها هفتصد دلار است. دلیل سوم، این است که مرغ ها به سلامتی کودکان کمک می کنند. سوء تغذیه سالیانه جان سه میلیون و صد هزار کودک را می گیرد. اگر چه تخم مرغ ها حاوی پروتئین فراوان هستند اما بیشتر کشاورزان ترجیح می دهند آن ها تبدیل به جوجه شده تا با فروش جوجه ها، مواد غذایی مقوی یا حتی سایر حیوانات اهلی، مثل گاو و گوسفند بخرند. بیل گیتس چهارمین دلیلش را این گونه بیان می دارد. مرغ ها زن های روستایی را توانمند تر می کنند. چرا که در مجاورت خانه زندگی کرده و در خیلی فرهنگ ها، آن ها را حیوانات مخصوص زن ها محسوب می کنند و از سوی دیگر، زن ها در طول روز در خانه هستند. زن هایی که مرغ ها را پرورش می دهند، درآمد حاصله را برای خانواده خود هزینه می کنند. بیل گیتس پرورش مرغ را راهی برای کم کردن فقر در جوامع امروزی می داند و امیدوار است با پخش کردن قطعه های زنده مرغ بین افراد محله های فقیرنشین، آن ها را از فقر مطلق برهاند. امیدواریم که در این بخش از مقاله، بزرگترین مرکز فروش مرغ تخمگذار گلپایگانی در اراک را شناخته باشید. همانطور که ذکر کردیم، سپید طیور بزرگترین مرکز فروش مرغ تخمگذار گلپایگانی در اراک می باشد. مجموعه سپید طیور، با بهره گیری از دانش کارشناسان، بهترین نوع طیور را به شما عزیزان ارائه می دهد. برای بهره گیری از خدمات مجموعه سپید طیور می توانید به سایت سپید طیور مراجعه کرده و با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید. با این کار، به کارشناسان مجموعه سپید طیور متصل خواهید شد. کارشناسان مجرب سپید طیور همواره در تلاش اند تا شما بتوانید بهترین خرید را از این مجموعه داشته باشید. دلیل این امر این است که سپید طیور از ابتدای تأسیس، اولویت اصلی خود را جلب رضایت مشتریان قرار داده است. با خرید از سایت سپید طیور، نحوه جدیدی از خرید که به صرفه و راحت است را تجربه خواهید کرد.

مرغ تخمگذار گلپایگانی در اراک چه ویژگی هایی دارد

لازمه رسیدن به پاسخ این پرسش که مرغ تخمگذار گلپایگانی در اراک چه ویژگی هایی دارد، آشنایی بیشتر با رفتار های مرغ است. در ادامه با یکی از ویژگی های عجیب مرغ آشنا خواهیم شد. ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد که تعداد تخم مرغ های درون لانه مرغ، کم شده و یا اطراف لانه پرنده، مقداری زرده و پوسته تخم مرغ مشاهده می شود. در این جا باید گفت که متاسفانه مرغ های شما به تخم خواری روی آورده اند. تخم خواری عادت بسیار بدی ست و به سرعت در بین تمام گله پخش می شود. در صورتی که نتوانید این مشکل را به موقع رفع کنید، ترک عادت مرغ ها بسیار مشکل خواهد شد. بنابراین برای جلوگیری از این امر باید سریعا وارد عمل شوید. دلایل تخم خواری در مرغ و راه های جلوگیری از آن، مطالبی است که در این مقاله با عنوان مرغ تخمگذار گلپایگانی در اراک چه ویژگی هایی دارد، به آن پرداخته شده است. وقتی مرغ شروع به خوردن تخم هایش کرد، سریعا باید دلیل این امر را بیابید. هر چه بیشتر از زمان شروع خوردن تخمها توسط مرغ بگذرد، درمان پرنده نیز سخت تر خواهد شد. در ادامه دلایل اصلی این مشکل بزرگ را بیان می کنیم. اصلی ترین دلیل خورده شدن تخم مرغ، توسط مرغ، کمبود مواد معدنی در جیره پرنده است. کمبود میزان غذا، کاهش شدید کلسیم در بدن پرنده و کمبود پروتئین جیره غذایی، از اصلی ترین دلایل اقدام به تخم خواری در مرغ ها، بوقلمون ها و سایر پرندگان می باشد. استفاده از بستر نامناسب دیگر موردی ست که یباعث تخم خواری در مرغ ها می شود. وقتی بستر محل پرورش مرغ تخم گذار، سفت و سخت باشد، با کوچکترین ضربه و قل خوردن، تخم مرغ ها می شکنند. از طرفی مرغ ها در بیشتر مواقع مشغول نوک زدن محیط اطراف خود برای یافتن غذا می باشند. بنابراین مرغ با نوک زدن به زرده و پوسته تخم شکسته و چشیدن طعم آن، به یک تخم خوار قهار تبدیل خواهد شد.

سپید طیور

سپید طیور

یکی دیگر از دلایل تخم خواری مرغ، لانه نامناسب می باشد. جمعیت زیاد مرغ ها در لانه و حرکت آن ها، باعث شکستن تخم و ریختن محتویات آن به بیرون می شود. در این جا نیز مرغ با خوردن این محتویات، شروع به خوردن تخم ها خواهد کرد. وجود استرس در مرغ نیز می تواند احتمال تخم خواری را افزایش دهد. وجود سگ و گربه در محل و یا سرو صدای زیاد، استرس پرندگان را افزایش می دهد. گرمای زیاد، نور بیش از حد و کمبود غذا نیز، دلایل دیگری برای افزایش سطح استرس پرندگان می باشند. از این رو پرنده مضطرب، شروع به پرخاشگری و نوک زدن به تخم ها و حتی خوردن آن ها می کند. گرسنه ماندن مرغ ها و یا خالی شدن ظرف آبخوری آن ها به مدت زیاد، می تواند آن ها را به خوردن تخم مرغ ترغیب کند. پرنده در صورت گرسنگی و تشنگی برای رفع نیاز های خود به هر چیزی نوک خواهد زد. حال که با دلایل تخم خواری پرندگان آشنا شدید، زمان آن فرا رسیده تا راه حل این امر و روش های جلوگیری از خوردن تخم مرغ توسط مرغ ها را نیز بیاموزید. تامین کلسیم، پروتئین و مواد معدنی برای مرغ ضروری ترین امری ست که برای جلوگیری از تخم خواری باید انجام داد. تغذیه مرغ ها با دان مخصوص مرغ تخمگذار، برای تامین تمام نیاز غذایی پرندگان مناسب می باشد. استفاده از پوسته آسیاب شده تخم مرغ، پودر صدف و کف دریا نیز در تامین کلسیم مرغ ها مفید می باشد. به هیچ عنوان اجازه ندهید ظرف دانخوری یا آبخوری پرنده خالی شود. راه دیگر برای جلوگیری از تخم خواری مرغ ها این است که مرغ ها را چند روز زیر نظر گرفته تا متوجه زمان تقریبی تخم گذاری آن ها شوید. لازم است به محض تخم گذاری، تخم مرغ ها را از لانه جمع آوری کنید.


در این صورت، مرغ فرصت خوردن تخم ها را نخواهد داشت. در صورتی که می دانید کدام یک از مرغ های شما تخم خود را می خورد، سریعا پرنده را از باقی مرغ و خروس ها جدا کنید. این امر مانع از خورده شدن تخم باقی پرندگان و یا شیوع تخم خواری در بین تمام مرغ و خروس ها می شود. راه دیگر جلوگیری از تخم خواری مرغ، رعایت تناسب میان تعداد لانه ها و تعداد مرغ ها می باشد. به ازای هر چهار مرغ تخم گذار، یک لانه با ابعاد مناسب در نظر بگیرید. اگر لانه ها خیلی شلوغ باشند، تخم مرغ ها زیر پای پرندگان به راحتی می شکنند. همچنین لازم است تا کف لانه را با استفاده از خرده چوب و پوشال گندم پر کنید، تا در صورت جا به جایی پرنده، تخم مرغ ها آسیب نبینند. همانطور که گفته شد، پرندگان در اثر تحریک نوری بیش از حد، مضطرب و پرخاشگر می شوند. بنابراین لازم است تا مرغ ها در هر روز چهارده تا شانزده ساعت نور برای تخم گذاری دریافت کنند. البته لازم به ذکر است که لانه مخصوص تخم گذاری مرغ ها باید تاریک باشد. تاریکی جعبه تخم گذاری، برای کاهش استرس مرغ و نخوردن تخم ها لازم است. عدم تغذیه مرغ با تخم مرغ خام راه دیگری برای جلوگیری از تخم خواری مرغ ها می باشد.گاهی مشاهده می شود که پرورش دهنده، تخم های ترک دار یا شکسته را به عنوان تغذیه به مرغ ها می دهد. این امر باعث ترویج خوردن تخم مرغ توسط مرغ ها می شود. بنابراین لازم است تا تخم مرغ را آب پز و به صورت پوره شده در اختیار مرغ ها قرار دهید. استفاد از تخم مرغ مصنوعی، یکی از راه های نوین جلوگیری از تخم خواری مرغ ها می باشد. برای این منظور، یک تخم مرغ را با میخ سوراخ کرده و درون آن را با گچ یا سیمان پر کنید. پس از خشک شدن ملات، تخم مرغ مصنوعی را در لانه مرغ قرار دهید. مرغ پس از نوک زدن های مکرر به آن دست از تخم خواری بر خواهد داشت.

سپید طیور

سپید طیور

استفاده از سس خردل و سرکه برای جلوگیری از خوردن تخم راه دیگری برای جلوگیری ست. برای این کار، مواد درون تخم مرغ را خالی کنید، مقداری سس خردل درون پوسته بریزید و تخم را در لانه قرار دهید. مرغ ها از سس خردل بیزارند و با خوردن این تخم مرغ خردلی، دیگر به سراغ خوردن سایر تخم مرغ ها نخواهند رفت. چنانچه استفاده از سس خردل برای شما مؤثر نبود، می توانید از سرکه سیب استفاده کنید. مقداری سس خردل و سرکه را مخلوط کرده و درون تخم مرغ بریزید. بو و طعم سرکه، مرغ را از خوردن تخم وا میدارد. استفاده از سیب زمینی های کوچک نیز راه دیگری می باشد. برای این کار، چند سیب زمین کوچک را درون لانه مرغ تخم گذار قرار دهید. مرغ و خروس با نوک زدن به این سیب زمینی ها پس از مدتی خسته می شوند. شما مشاهده می کنید که پرنده به راحتی دست از خوردن تخم هایش برداشته و دیگر به آن روی نمی آورد. برای این که بفهمیم مرغ تخم خودش را می خورد، باید به نکاتی توجه کنیم. برای این منظور در ابتدا باید، تعداد تخم مرغ های درون لانه را در نظر بگیرید. چنانچه پس از مدتی تعدادی از آن ها ناپدید شد بدانید که مرغ شما، تمام تخم مرغ را بلعیده است. مشاهده مقداری پوسته و یا زرده بر روی بستر لانه نیز نشانه دیگری از تخم خواری پرندگان شما ست. برای شناسایی دقیق مرغ تخم خوار از بین سایر مرغ ها، نوک و پرهای پرنده را بررسی کنید. نوک آغشته به زرده یا پرهای آلوده، مرغ خاطی را به شما نشان خواهد داد. گاهی خروس ها نیز منتظر تخم گذاری مرغ مانده و به محض تولید تخم آن را می بلعد. معمولا اولین تخم خواری در این پرنده در اثر شکستن اتفاقی تخم و نوک زدن به زرده رخ می دهد. برای جلوگیری از این مسئله، می توانید از راه هایی که ذکر شد، استفاده کنید. در این قسمت از مقاله فروش مرغ تخمگذار گلپایگانی در اراک، با این که مرغ تخمگذار گلپایگانی در اراک چه ویژگی هایی دارد، آشنا شدیم. شما عزیزان خرید مرغ تخمگذار گلپایگانی در اراک را می توانید از طریق سایت سپید طیور به انجام برسانید. برای این کار، کافی ست وارد سایت سپید طیور شده و با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید. کارشناسان سپید طیور، شما را برای داشتن خریدی بدون دغدغه و مقرون به صرفه یاری خواهند کرد.

سپید طیور، وب سایت طیور